شناسهٔ خبر: 42670675 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می گیرد

برگزاری همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم « میراحمد تقوی» در شهرستان کهگیلویه

جنتی پور گفت: همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم «میر احمد تقوی» پنجشنبه سوم مهرماه در بقعه متبرکه امامزاده سید محمید (ع) در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

«سید نورالله جنتی پور» امروز پنجشنبه (۲۷ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: همایش بزرگداشت عالم واقف مرحوم حضرت آیت الله میر احمد تقوی (ره) پنجشنبه سوم مهر ماه در بقعه متبرکه امامزاده سید محمید (ع) با حضور مسئولان مختلف استانی و شهرستانی و دوستداران این عالم واقف برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: یکی از کارهای خیر و ماندگار این عالم واقف گرانقدر طی زمان حیاتش در بحث فعالیت های مختلف عمرانی و فرهنگی در بقعه متبرکه امامزاده سید محمید (ع) در شهرستان کهگیلویه می باشد.
وی افزود: بقعه متبرکه امامزاده سید محمود مشهور به سید محمید (ع) در بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه واقع شده است، و این امامزاده عظیم الشان از اولاد امام محمد تقی جواد (ع) می باشد.

جنتی پور اظهار کرد: یکی از برنامه های هر ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش تجلیل از عالم واقف می باشد که امسال به همین منظور همایشی جهت تجلیل از خدمات بی شمار مرحوم آیت الله میر احمد تقوی (ره) برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با برگزاری این همایش حجت الاسلام سید مرتضی تقوی به عنوان رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده سید محمید (ع) معارفه می‌ شود؛ و به همراه سایر اعضای هیئت امنای حرم مطهر با نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه شروع به فعالیت می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، یاد آور شد: از جمله برنامه های مختلف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در بقاع متبرکه شاخص استان می توان به راه اندازی مرکز افق در بقاع متبرکه، برگزاری طرح های نوروزی آرامش بهاری و تابستانی نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، سوگواره بصیرت عاشورایی در محرم و صفر اشاره کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه های دهه های (کرامت، ولایت، وقف)، طرح های پیوند آسمانی، مهر تحصیلی، شمیم حسینی در بقاع متبرکه و طرح ضیافت الهی در ماه رمضان و دیگر برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی، قرآنی، اجتماعی و عمرانی در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

پایان پیام/630

نظر شما