شناسهٔ خبر: 42656402 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزير آموزش‌وپرورش در پنجمين جلسه شوراي تحول و نوسازي نظام آموزشي كشور:

مسئوليت مهدهاي كودك به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است

وزير آموزش‌وپرورش در پنجمين جلسه شوراي تحول و نوسازي نظام آموزشي كشور با اشاره به اينكه نياز داريم مصوبه استخدام نيروي انساني آموزش‌وپرورش را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسانيم، گفت: مسئوليت آموزش، تعيين محتوا و نظارت در مهدهاي كودك به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجي ميرزايي با حضور در پنجمين جلسه شوراي تحول و نوسازي نظام آموزشي كشور كه در محل دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد، با تأكيد بر اينكه در زمينه نيروي انساني آموزش‌وپرورش نياز به مصوبه محكمي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي است، اظهار كرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند كه در موضوعاتي كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي وارد مي شود، مجلس ورود نكند و بالعكس.

وزير آموزش‌وپرورش افزود: به استناد رهنمودهاي مقام معظم رهبري، اگر شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوبه‌اي را در خصوص استخدام نيروي انساني در آموزش‌وپرورش تصويب كند. ديگر به هيچ عنوان بحث استخدام در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در سند تحول بنيادين به طور خاص به مسئله نيروي انساني اشاره‌ شده است، تصريح كرد: سند تحول بدون معلم متمايز، باكيفيت و باانگيزه دست‌يافتني نخواهد بود و اگر آموزش‌وپرورش نتواند مسئله نيروي انساني را حل كند بهتر است راجع به سند تحول بنيادين آموزش‌وپرورش سخن نگويد.

وي درخصوص مهدهاي كودك خاطرنشان كرد: موضوع واگذاري مهدهاي كودك به آموزش‌وپرورش با توجه به سياست‌هايي ابلاغي مقام معظم رهبري و با عنايت به رهنمودهاي ايشان در ديدار با مديران آموزش‌وپرورش، تعيين تكليف شده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در دولت هم اين موضوع سياست‌گذاري و تعيين تكليف شد و بر اساس مصوبه هيئت‌وزيران مسئوليت آموزش، تعيين محتوا و شاخص‌هاي آموزشي و نظارت و صلاحيت مربي به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

وي افزود: آموزش‌وپرورش تاكنون در اين زمينه ورود پيدا نكرده است ولي هم‌اكنون كه اين مأموريت به ما واگذار شده است بايد در اين موضوع تهيه محتوا براي مهدكودك‌ها ورود پيدا كنيم. بايد بدانيم چه محتوايي و به چه نحو آموزش داده شود اين جزء صلاحيت‌هاي آموزش‌وپرورش بوده ودر آن شكي نيست.

در ادامه اين نشست، معاون آموزش ابتدايي، رئيس سازمان مدارس غيردولتي و مشاور وزير در سند تحول بنيادين به موضوعاتي از قبيل ضرورت تدوين سند يكپارچه براي تربيت دوران كودكي از صفرتا شش سال، نقش مربيان در تربيت تمام ساحتي كودكان و تعيين استانداردها و شاخص‌هاي لازم براي بخش خصوصي، دولتي و سازمان هاي ديگر اشاره كردند.

نظر شما