شناسهٔ خبر: 42654541 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ارتباط سیگار‌های الکترونیک و سرطان سینه در زنان

تبلیغات زیادی برای بی خطر بودن سیگار‌های الکترونیک انجام شده است، اما هر روز ابعاد تازه‌ای از زیان‌های این نوع سیگار کشف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیگار‌های الکترونیک به عنوان جایگزین و نمونه کم خطرتر از سیگار‌های معمولی سوژه تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی قرار گرفت، یکی از شعار‌های موجود در تبلیغات این نوع از سیگار‌ها بی خطر بودن آن‌ها نسبت به نمونه‌های قبلی بود. اما هر بار ابعاد تازه‌ای از خطرات این نوع سیگار توسط محققان کشف می‌شود.

جدیدترین یافته محققان در مورد عوارض سیگار‌های الکترونیک تأثیر این سیگار‌ها بر سرطان سینه است.

دانشمندان آمریکایی پی برده‌اند بخار تولید شده توسط سیگار‌های الکترونیک محیطی مستعد برای رشد تومور‌های سینه فراهم می‌کند. البته این میزان بخار تولیدی می‌تواند منجر به رشد تومور در سایر نقاط بدن هم بشود.

تحقیقات انجام شده به منظور اثبات این گزاره است که سیگار‌های الکترونیک بی خطر هستند که هیچ یافته علمی این موضوع را اثبات نمی‌کند.

استفاده از این سیگار‌ها در اروپا هم رواج پیدا کرده است و طبق آمار ۳ میلیون ۶۰۰ هزار انگلیسی در یک دهه اخیر از سیگار‌های الکترونیکی استفاده کرده اند و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند صرف خرید این سگار‌ها شده است.

نظر شما