شناسهٔ خبر: 42653717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتحاد لاتین‌تبارهای آمریکایی و مقامات سابق جمهوری‌خواه به سود بایدن

گروه‌های لاتین‌تبار آمریکایی در همکاری با جمهوری‌خواهان مخالف رئیس جمهور این کشور، جهت فعالیتهای انتخاباتی علیه وی متحد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های حامی لاتین تباران آمریکایی و «پروژه لینکلن» که عمدتاً از جمهوری‌خواهان مخالف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تشکیل شده است بر علیه او متحد شده‌اند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «دومینگو گارسیا» رئیس اتحادیه شهروندان لاتین‌تبار آمریکایی در این باره گفت:‌ «این ضرورت و احساس وجود دارد که کارزار بایدن در ایجاد ارتباط با جامعه لاتین‌تبار ضعیف عمل کرده است».

وی افزود: «از این رو به سراغ طرف‌های سومی نظیر پروژه لینکلن رفته‌ایم تا جامعه لاتین‌تبار را به فعال کنیم زیرا کارزار [جو] بایدن در قبال سازمان‌های لاتین‌تبار بسیار بی‌توجه است».

در یکی تبلیغاتی که این دو گروه منتشر کرده‌اند آمده است: «در زمانی نه چندان دور، روسای جمهور از لاتین‌تباران آمریکا تجلیل می‌کردند». این در حالی است که ترامپ این گروه از آمریکایی‌ها را تجاوزگر و قاچاقچی و جنایتکار نامیده است.

از آنجا که رقابت بایدن و ترامپ بسیار تنگاتنگ شده است، مخالفان ترامپ به سراغ ایالت‌های کلیدی رفته‌اند تا بتوانند رأی‌دهندگان بیشتری برای نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش روی آمریکا جذب کنند.

«مایک مادرید» از بنیان‌گذاران پروژه لینکلن در این باره گفت، «سواره‌نظام در راه است» و تمرکز بر روی ایالت‌های فلوریدا، آریزونا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا خواهد بود.

مادرید افزود، هم فکران او به خوبی می‌دانند چگونه باید به کوبایی-آمریکایی‌ها پیام خود را منتقل کند و به تلاش برای همسو کردن جوامع پورتو ریکویی ساکن فلوریدا نیز ادامه خواهد داد.

طوفان «ماریا» که سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) پورتو ریکو را درنوردید، موجب خسارات جزئی تا شدید به بیش از ۷۸۶ هزار منزل مسکونی شد اما دولت محلی تا کنون تعمیر جزئی حدود ۱۰۸ منزل را از محل بودجه فدرال را وعده داده است.

طبق آخرین آمار از شمار تلفات طوفان ماریا در پورتو ریکو، ۲۹۷۵ نفر در این طوفان کشته شدند که ۴۶ برابر آمار اعلام شده توسط کاخ سفید است؛ آماری که سبب تشدید انتقادها از اقدامات دولت ترامپ برای کمک به طوفان‌زدگان پورتو ریکویی شد.

بایدن روز گذشته (سه شنبه) به فلوریدا سفر کرد و در میان لاتین‌تباران این ایالت به سخنرانی پرداخت. ایالتی که طبق نظرسنجی‌ها، رأی‌دهندگان آن به طور تقریباً مساوی حامی او و ترامپ هستند

با این حال، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن در آغاز سخنرانی در شهر «کیسیمی»، از طریق تلفن همراه خود آهنگی اسپانیایی پخش کرد و که انتقادات زیادی را در میان کاربران لاتین‌تبار دنیای مجازی به همراه داشت.

همچنین بایدن در سخنرانی دیگری در شهر «تامپا»، به جای استفاده از واژه «عراق» به اشتباه از واژه «ایران» استفاده کرد و گفت: «نظامیان آمریکایی که در ایران و افغانستان درگذشته اند، تا امروز، ۶۰۰۰ نفر، ۶۹۲۳ نفر بوده‌اند. تقریباً ۶۹۰۰ تا ۶۹۲۳ نفر نیست زیرا هریک از این فرشتگان از دست رفته، خانواده و جامعه‌ای را پشت سر خود دارند».

در حال حاضر بر اساس جدیدترین نظرسنجی «هیل-هریس ایکس»، بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، با اختلاف ۶ درصد همچنان از ترامپ پیش است. در حالی که در نظرسنجی مشابهی که در ماه گذشته میلادی انجام شد، این اختلاف ۸ درصد بود.

انتهای پیام/م

نظر شما