شناسهٔ خبر: 42644184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پنتاگون: هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به حضورمان در پایگاه هوایی اینجرلیک نداریم

پنتاگون اظهارات یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی را که گفته بود آمریکا ظرفیت خود در یکی از جزایر یونان را به عنوان جایگزینی برای حضورش در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه تقویت می‌کند، رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از آنکه سناتور رون جانسون، رئیس کمیته‌ فرعی اروپا در کمیته روابط خارجی سنا به واشنگتن اگزماینر گفت که آمریکا حضور خود در یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی در جزیره کرت را به عنوان جایگزینی برای پایگاه هوایی اینجرلیک تقویت می‌کند، توماس کمپبل، سخنگوی پنتاگون گفت: آمریکا هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به حضورش در پایگاه هوایی اینجرلیک ندارد.

کمپبل افزود:‌آمریکا دهه‌هاست که به دعوت دولت ترکیه در پایگاه هوایی اینجرلیک فعالیت کرده و حضور مداوم ما در آنجا بیانگر روابط کنونی و محکم میان واشنگتن و آنکاراست.

جانسون در مصاحبه اخیرش با روزنامه واشنگتن اگزماینر گفته بود که در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و آنکارا بر سر یک سری مسائل، مقامات آمریکایی تلاش‌ها برای ترک پایگاه هوایی اینجرلیک را افزایش داده‌اند.

این مسائل تنش‌زا شامل حمایت آمریکا از یگان مدافع خلق، اقدام ترکیه برای خرید سیستم دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه و تصمیم متعاقب آمریکا برای حذف ترکیه از برنامه جنگنده‌های اف-۳۵ است.

سناتور جانسون گفته بود: ‌ما می‌خواهیم حضور و همکاری کامل‌مان در ترکیه را حفظ کنیم. فکر نمی‌کنم که بخواهیم این استراتژی را تغییر دهیم اما فکر می‌کنم با در نظر گرفتن موضع دفاعی باید به واقعیت اوضاع نگاهی بیندازیم. ما در حال حاضر به یونان به عنوان یک "جایگزین" نگاه می‌کنیم.

جانسون تاکید کرد: آمریکا در تلاش است تا  پایگاه نیروی دریایی خود در خلیج سودا واقع در جزیره کرت یونان را تقویت کند.

انتهای پیام

نظر شما