شناسهٔ خبر: 42642332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازی با کرونا و مرگ به‌خاطر ۳ هزار تومان بیشتر/ برخی رانندگان تاکسی اعتقادی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ندارند‌

گروه استان‌ها-با وجود ابلاغیه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهری کشور مبنی بر اینکه رانندگان تاکسی مجاز به سوار کردن تنها سه مسافر، به دلیل وجود ویروس کرونا در تاکسی هستند، متاسفانه برخی از رانندگان اقدام به سوارکردن بیش از ۳ مسافر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که تیتر اول خبرگزاری‌ها، خبر از آمدن ویروسی ناخوانده به نام کرونا به کشور می‌داد، ویروسی که انسان‌ها را از مدار چرخه طبیعی زندگی خارج کرد.

متاسفانه این ویروس خشن با بی‌رحمی تمام که تاکنون جان هزاران نفر را در سراسر جهان گرفته و غبار غم بر روی دیدگان بازماندگان آنها نشانده است، راه درمانی ندارد به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

در واقع روزهای آغازین حمله این ویروس به دنیای آدم‌ها، ترس از ناشناخته بودن و نداشتن راه درمان این بیماری باعث شد تا عده زیادی از مردم برای در امان ماندن از شر این ویروس منحوس تا حد زیادی پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت تدوین کرده بود را رعایت کنند.

اما اکنون بعد از گذشت حدود هفت ماه از ورود این ویروس به کشور گویا عده‌ای هنوز باور ندارند که کرونا در کشور وجود دارد و نه تنها جان خود را بلکه خانواده و سایرین را به واسطه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خطر می‌اندازند.

فروردین سال جاری همزمان با اوج گیری کرونا در کشور، سازمان حمل و نقل و تاکسیرانی شهری کشور ابلاغیه‌ای منوط به الزام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار صادر کرد که طبق آن رانندگان موظف شدند حداکثر 3 نفر مسافر را سوار تاکسی کنند.

بعد از آنکه به اجبار بعد از گذشت چند ماه از محدودیت‌های سختگیرانه ستاد ملی کرونا، چرخه اقتصاد کشور با شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مباحث بهداشتی دوباره به کار افتاد، تا کسب و کارها جان تازه‌ای بگیرند، سکوت شهر درهم شکست و عده زیادی از هموطنانمان برای رفت و آمد به محل کار مجبور به استفاده از تاکسی شدند.

اما با وجود اینکه وزارت بهداشت و سازمان حمل و نقل و تاکسیرانی شهری کشور کسب و کارها را ملزم به اجرای پروتکل‌های بهداشتی دانست، متاسفانه برخی از رانندگان تاکسی درسطح شهر بندرعباس منفعت را برحفظ فاصله اجتماعی ترجیح می‌دهند واین موضوعی است که موجب گلایه شهروندان شده است.

برخی از رانندگان ماسک ندارند

شهروند هرمزگانی در گفت‌و‌گو با ‌تسنیم، با اشاره به گرمای هوا در بندرعباس اظهار داشت: متاسفانه مجبور هستم هر روز با تاکسی‌های شهری به مرکز شهر بروم و متاسفانه در این بین رانندگانی را می‌بینم که ضمن عدم استفاده از ماسک اصرار دارند که حتما تعداد مسافران چهار نفر باشد.

این شهروند بندرعباسی بیان کرد: مبتلا‌شدن به کرونا علاوه بر اینکه می‌تواند زمینه ساز مرگ فرد باشد مشقت‌های زیادی نیز بر دوش کادر درمان گذاشته بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی کمک به خود ما و قدردانی از زحمات پرستاران و پزشکانی است مجاهدانه در راه کمک به هموطنان خود در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم اخبار منتشر شده از خطرات این بیماری، برخی از رانندگان به دلیل دریافت پول بیشتری، اقدام به سوار کردن چهار مسافر می‌کنند که این موضوع خود به تنهایی در گسترش این ویروس موثراست و اگر نهادها نظارتی سختگیری‌های بیشتری در این باره انجام دهند هم خود راننده و هم مسافران با ریسک کمتری جا به جا می‌شوند.

مشکلات اقتصادی زخمی بر پیکره رانندگان تاکسی

راننده هرمزگانی با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه شرایط اقصادی به رانندگان که جزیی از مردم هستند هم فشار آورده و برخی از رانندگان به این دلیل مجبورند برای تامین مایحتاج زندگی خود و خانواده 4 مسافر را سوار کنند.

این راننده با اشاره به گرمای هوا گفت: گرمای هوای بندرعباس به حدی است که رانندگان مجبورا به طور مکرر ماسک‌های خود را تعویض کنند، به همین دلیل برخی واقعا توانایی خرید ماسک را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بیماری کرونا تعداد مسافران هر روز کمتر می‌شود، اگر مسئولان از این قشر حمایت‌های بیشتری کنند، هیچ راننده‌ای مجبور نمی‌شود جان خود را به خطر بیاندازد و 4 مسافر را سوار کند.

سوار کردن بیش از 3 مسافر ممنوع‌

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور پیش از این اظهار کرده بود: بنای محاسبه کرایه تاکسی سه مسافر است و اگر راننده تاکسی مبنا کرایه دریافتی را بر سوار کردن سه مسافر بگذارد و چهار نفر را سوار کند، تخلف کرده باید با وی برخورد شود و در شهرهای مختلف بازرسان تاکسیرانی سوار شدن سه مسافر را در تاکسی‌ها بررسی می‌کنند.

ضامنی اعلام کرد: اگر راننده تاکسی بیش از سه نفر را سوار کند و از این ابلاغیه تبعیت نکند، مسافران می‌توانند به شهرداری‌های محل سکونت خود مراجعه کرده و یا به تاکسیرانی شکایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت و تبعیت از سوار کردن سه مسافر نیازمند همکاری و مساعدت مردم است و مسافران خود در تاکسی‌هایی که بیش از سه نفر را سوار می‌کنند، سوار نشوند و تخطی راننده را اعلام کنند و رعایت این امر نیاز به مشارکت عمومی دارد.

انتهای پیام/864/ ز

نظر شما