شناسهٔ خبر: 42640190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عریقات: امارات و بحرین نقشه معامله قرن را به رسمیت شناختند

تهران - ایرنا- «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین سه شنبه شب در پی امضای توافق سازش حکام امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در واشنگتن، گفت: امارات متحده عربی و بحرین نقشه "معامله قرن" را به رسمیت شناختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، عریقات که با این شبکه قطری صحبت کرد، افزود: آنچه امروز روی داد، برپایه اصل صلح در برابر صلح نیست؛ بلکه بر پایه اصل صلح در مقابل حمایت است.

وی گفت: نقطه اتکای ما برای پاسخ به توافق‌های سازش تنها اتحاد فلسطینیان است و زمانی که این اتحاد محقق شود، انتخابات سراسری برگزار خواهیم کرد.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با اشاره به امضای توافق سازش در واشنگتن گفت: آنچه در کاخ سفید اتفاق افتاد فروپاشی امنیت ملی عربی است.

عریقات در پایان تأکید کرد، بدون تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی منطقه روی صلح و ثبات را نخواهد دید.

سه‌شنبه شب در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آن ها استفاده کنند؛ مسأله ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

نظر شما