شناسهٔ خبر: 42604550 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تیمها آینه مربیانشان هستند

افاضلی: سرنوشت آسیا را خارجی ها تعیین می کنند/ منتظرم تا تکلیفم با ماشین سازی مشخص شود

مربی و کارشناس فوتبال گفت: سرنوشت بازی های لیگ قهرمانان آسیا را بازیکنان خارجی تعیین می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومن افاضلی در پاسخ به این سوال که شانس تیمهای ایرانی برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را چگونه ارزیابی می کند؟ اظهار داشت: واقعیت این است که این رقابت ها در چنین مقطعی حال و هوای مسابقات جام باشگاه های آسیا را ندارد. حتی یکی از تیمها انصراف داده و بقیه تیم ها در شرایط آرمانی نیستند یا وقفه ای در تمرینات و بازی ها افتاده که از ریتم مسابقه خارج شده اند که روی کیفیت بازی ها اثر می گذارد.

وی افزود: از طرفی نوع سفر و قرنطینه روی ذهن و شکل بازی ها تاثیرگذار است. شاید ۲۰ سال دیگر کسی روی این مسائل صحبت نکند و تنها نتایج را بخواند. هر چهار تیم ما شرایط نامتعارفی به لحاظ مربیگری دارند. البته به استثنای گل محمدی که مربی باسابقه ای است، بقیه مربیان جوانی هستند که سابقه حضور در چنین مسابقاتی را بعنوان مربی نداشته اند.

افاضلی با اشاره به نقش پررنگ مربیان گفت: شکل بازی هر تیمی، تصویری از مربی آن است. اگر تیمی منظم یا خلاق است به دلیل نظم و خلاقیت مربی آن است. بنابراین تیمها آینه مربیانشان هستند. امیدواریم تیم های کشورمان از چنین شرایطی که بقیه تیمها دارند استفاده کنند و نتایج درخوری کسب کنند. حتی اگر سه تیم ما هم از این مرحله عبور کند؛ خوب است.

وی درباره شرایط سال آینده، اذعان داشت: سهمیه سال بعد در گرو نتایجی است که سال گذشته و امسال بدست آورده ایم. با توجه به اینکه شرایط آرمانی برای همه وجود ندارد ما می توانیم از این مساله استفاده کنیم.

مربی سابق ماشین سازی و پارس جنوبی جم در ادامه با تاکید بر تفاوت های باشگاه های ایرانی و حاشیه خلیج فارس گفت: با شرایط اقتصادی که تیم های ما دارند؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانند از این مساله استفاده کنند و بازیکنان خارجی خوبی را جذب کنند. شاید کیفیت بازیکنان بومی ما بهتر از آنها باشد اما سرنوشت بازی ها را بازیکنان خارجی تعیین می کنند. آنها نسبت به ما برتری دارند و ما با شرایطی که دلار دارد نمی توانیم بازیکن دو یا سه میلیون دلاری بیاوریم. شاید ۱۰ سال پیش این ممکن بود اما با بودجه های امروز باشگاه ها ممکن نیست.

افاضلی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در خصوص همکاری خود با ماشین سازی و برنامه آینده خود توضیح داد: قبل از اینکه تکلیف من با ماشین سازی روشن شود؛ دو پیشنهاد مربیگری داشتم اما به دلیل کار نیمه کاره ام در ماشین سازی و تعهد لفظی که به آنها داشتم از آن پیشنهادات استقبال نکردم و طبیعتا آنها هم از راه حل های دیگری استفاده وی در خصوص پیشنهاد صنعت نفت گفت: بطور غیرمستقیم و ضمنی صحبت هایی شده اما هنوز بطور رسمی و جدی صحبتی نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما