شناسهٔ خبر: 42581948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح خرید تضمینی گندم

خبرگزاری میزان-نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی موافقت کردند. شوهر نمی‌تواند همسر خود را از شغلی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیات خود یا زن نیست، منع کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره شرایط و نحوه منع زن از اشتغال بوسیله شوهر توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - طرح دو فوریتی تعیین نرخ تضمینی گندم در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

سیدجواد ساداتی‌نژاد به عنوان یکی از طراحان این طرح در صحن مجلس گفت: بحث مهمی که این روز‌ها در کشور و کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده پیرامون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و به طور مشخص خرید تضمینی گندم است، قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی مصوب ۱۳۶۸ در تبصره‌های (۱) و (۲) خود تعیین می‌کند که وزارت جهاد کشاورزی قیمت پیشنهادی برای خرید تضمینی گندم را به دولت دهد و دولت در شورای اقتصاد نسبت به تعیین قیمت نهایی اقدام کند.

وی افزود: در سال‌های اخیر برای تعیین قیمت گندم مشکلاتی وجود داشت به نوعی که قیمتی که از سوی دولت اعلام می‌شد با آنچه کشاورز در زمین هزینه کرده بود تفاوت داشت. بر همین اساس هر زمان که قیمت گندم بر اساس تورم تعیین نشد واردات گندم افزایش یافت چرا که اگر قیمت خرید تضمینی متناسب با محصول و شرایط اقتصادی نباشد کشاورز آن محصول را کشت نخواهد کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی،آب و مابع طبیعی تاکید کرد: ما در طرح دو فوریتی دنبال اصلاح تبصره (۱) و (۲) قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی هستیم تا قیمت واقعی برای کشاورزان تعیین شود. با توجه به فرصت محدود پیش رو این طرح باید به صورت دو فوریت در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه نمایندگان موافق و مخالف این طرح به بیان اظهارات خود پرداختند و نهایتا مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی موافقت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما