شناسهٔ خبر: 42562535 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کتاب «بررسی ارزهای رمز پایه» منتشر شد

حوزه/ به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی کتاب «بررسی ارزهای رمزپایه» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، در عصر کنونی که به عصر ارتباطات شهرت دارد، بسیاری از فعالیت های انسان ها در بستر فضای مجازی تعریف شده که به سرعت نقل و انتقال اطلاعات و مبادلات در زمینه های مختلف کمک کرده است؛ همین امر سبب بروز مسائل و نیازهای جدیدی در دایره نظام تکلیفی و حقوقی انسان شده است که باید نظر دین در مواجهه با این مسائل مستحدثه را جویا شد. یکی از این مسائل بررسی فقهی رمز ارزها و تجارت الکترونیک است که با توجه به گسترش روزافزون آن و کثرت پرسش های مکلفین باید به طور جدی و محققانه توسط علما و مراجع معظم شیعه مورد بررسی جامع و کامل قرار بگیرد.

در فروردین ۱۳۹۸ [۱۶ و ۱۷ آوریل ۲۰۱۹] با مدیریت دانشگاه شریعت و مطالعات اسلامی شارجه اجلاسی با نام «العملات الافتراضیة فی المیزان» در  امارات برگزار شد که کتاب «بررسی ارزهای رمزپایه» خلاصه مقالات منتخب ارائه شده در این اجلاس است و ارزهای رمز پایه را از جنبه های فقهی، حقوقی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب به خلاصه آرای فقهی رمزارزها، دلایل حرمت و حلیت و چالش های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی آن­ از دیدگاه اندیشمندان مذاهب اربعه اهل سنت می ­پردازد که کمک شایانی جهت فهم مبانی فقه مقارن، بررسی تطبیقی و نقد نظرات آنان می­ کند.

کتاب «بررسی ارزهای رمزپایه» به اهتمام سعید مهدیان و حجت الاسلام محمود رفیعان در ۵۴ صفحه، توسط دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی انتشار یافته است.

نظر شما