شناسهٔ خبر: 42559831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اولویت کمیته امداد تهیه لوازم آموزش غیرحضوری است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: اولویت ما در تأمین ملزومات اساسی برای دانش آموزان در حوزه آموزش‌های غیرحضوری و تأمین مایحتاج دانش آموزان منطبق با نظام آموزشی جدید و تهیه گوشی‌های هوشمند و تبلت است واولویت بعدی ما لوازم التحریر، پوشاک کیف و کفش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:  یکی از نیازهای محرومان در حوزه تحصیل و ارتقای سطح علمی و حضور شایسته‌تر در جامعه است.

وی ادامه داد: اگر به این نیاز توجه شود یکی از مهمترین بسترهای محرومیت زدایی فراهم می‌شود چراکه با ارتقای سطح تحصیلی فرزند مددجو، وی می‌تواند در جامعه نقش برجسته و موثری را ایفاء کند و چرخه تداوم فقر در خانواده را قطع کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: جشن عاطفه‌ها که هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود، با توجه به محدودیت‌های کرونایی و مصادف شدن با ایام عزادای سالار شهیدان تحت عنوان " شور عاطفه‌ها " و با شعار "همدل می‌شویم برای مهربانی در مهر" برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: شور عاطفه‌ها در سال جاری از ۲۲ شهریور لغایت ۱۱ مهر به منظور تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند با استقرار یک هزار و ۳۲۰ پایگاه در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد.

حق گویان عنوان کرد: سال گذشته ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان از ناحیه کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع آوری و در به دست دانش آموزان نیازمند رسانده شد و امسال پیش بینی می‌کنیم با توجه به کمک‌های خوب خیران که همیشه و در همه برنامه‌ها در کنار خادمین خود در این نهاد مقدس بوده‌اند، چهار و نیم میلیارد تومان جمع آوری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما در تأمین ملزومات اساسی برای دانش آموزان در حوزه آموزش‌های غیرحضوری و تأمین مایحتاج دانش آموزان منطبق با نظام آموزشی جدید و تهیه گوشی‌های هوشمند و تبلت است واولویت بعدی ما لوازم التحریر، پوشاک کیف و کفش است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۷۳ نفر دانش آموز و ۳۰۲ دانشجو تحت حمایت داریم که از این تعداد دانش آموز بیش از ۲ هزار نفر فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند و به دلیل آموزش‌های غیرحضوری مدارس، یکی از نیازهای اساسی ما تأمین ۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای این دانش آموزان است.

وی اعلام کرد: از امروز جشن عاطفه‌ها با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و سازمان دانش آموزی و کلیه دستگاه‌ها و شرکت‌ها و خیران و مراکز نیکوکاری آغاز تا ۱۱ مهر ماه ادامه دارد و در روز پنجنشنبه ۲۷ شهریور در تمامی شهرستان به صورت نمادین یک یا ۲ پایگاه برپا خواهد شد.

حق گویان گفت: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را علاوه بر دفاتر کمیته امداد و مراکزنیکوکاری از طریق با شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ و کد مهربانی #۱*۰۲۸*۸۸۷۷* داشته باشند

وی با اشاره به رزمایش همدلی برای ایران همدل اظهارکرد: در لبیک به فرمان رهبری در رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه در مرحله اول، بیش از ۷۳ آشپزخانه مهدوی دایر و بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی جمع آوری و به تعداد ۲۸۴ پرس غذای گرم و ۳۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین تحت عنوان اطعام حسینی آغاز شد که مقرر بود در این طرح ۷۲ شپزخانه به نیت ۷۲ تن از یاران امام حسین برپا و ۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود.

وی یادآورشد: به حول قوه الهی و با کمک خیران تاکنون نزدیک به ۱۵۲ هزار پرس غذای گرم و ۱۸ هزار بسته مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند در سطح استان توزیع شد که برای این میزان کمک ۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شد.

انتهای پیام/

نظر شما