شناسهٔ خبر: 42553869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

انتخابات دور دوم با استقبال مردم روبرو شد

مشارکت برای انتخاب ۱۰ نماینده مجلس در شرایط کرونایی

صاحب‌خبر - دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳ هزار و ۱۰۰ شعبه انتخاباتی روز گذشته برگزار شد.
دور دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر در استان ایلام، حوزه‌های انتخابیه بیجار کردستان، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان، حوزه‌های انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو و همچنین کرمانشاه استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان استان گلستان، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان برگزار می‌شود همچنین انتخابات در حوزه انتخابیه میانه استان آذربایجان شرقی به دلیل رد صلاحیت یکی از کاندیداها به تعویق افتاد. رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای شرکت در انتخابات ضروری است. گزارش‌های اولیه از شعب اخذ رای در مناطق مختلف کشور نشان از حضور پر شور مردم برای انتخاب نماینده اصلح را داشت. معاون منابع انسانی استانداری زنجان، از توزیع ۳۰ هزار ماسک برای شعب اخذ رای در این دو شهرستان خبر داد و گفت: برای شمارش نیز ۱۰ هزار دستکش در نظر گرفته است. سمانه شاد دل بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، گفت: ۳۱۹ شعبه در شهرستان‌های زنجان و طارم برای این دوره از انتخابات پیش بینی شده و برای مسیرهای صعب‌العبور ۱۰۰ خودروی کمک‌دار در نظر گرفته شده است. وی با بیان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی الکل، وایتکس، دستکش و ماسک استفاده می‌شود، اظهار کرد: برای هر شعبه یک و نیم لیتر الکل در نظر گرفته شده و برای ضدعفونی قبل از شعب نیز وایتکس را داشتیم.
معاون منابع انسانی استانداری زنجان، از توزیع ۳۰ هزار ماسک برای شعب اخذ رای در این دو شهرستان خبر داد و گفت: برای شمارش نیز ۱۰ هزار دستکش لاتکس در نظر گرفته و توزیع شده و برای هرچند شعبه یک مامور بهداشتی در نظر گرفته شده است. شاددل تاکید کرد: همچنین افرادی که در ستاد فعالیت دارند، تست اولیه کرونا را داده‌اند و در سامانه سلامت وضعیت آنها ثبت شده است. همچنین استاندار البرز با اشاره به اینکه مسجد جامع رجایی شهر همواره تداعی گر حضور حماسی مردم کرج در انتخابات است، گفت: انتخابات در استان البرز بدون مشکل برگزار شد. عزیزاله شهبازی ظهر امروز با حضور در شعبه اخذ رای مسجد جامع رجایی شهر، در جمع خبرنگاران، گفت: مسجد جامع رجایی شهر همواره تداعی‫گر حضور حماسی مردم در انتخابات است.
همچنین فرماندار لنجان گفت: ۱۳۹ شعب اخذ رای در شهرستان لنجان برای برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است. آیت الله مصطفی علما ظهر امروز با حضور در پای صندوق اخذ رای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور در انتخابات پایه‌های نظام را تقویت می‌کند، اظهار کرد: مردم با وجود فشارهای سیاسی دشمنان، مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا با مشارکت حداکثری تشخیص دادند که باید از میراث امام‫(ره) و شهدا و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند. رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه سمیرم و لنجان گفت: گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی در این دو حوزه نداشته‌ایم. حیدر قاسمی در گفت‫وگو با مهر افزود: این دو حوزه از ساعات آغازین شروع انتخابات فعالیت خود را به صورت آنلاین آغاز کرده و در روند برگزاری انتخابات نیز گزارش و مشکل خاصی گزارش نشده است. همچنین فرمانداری اهواز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «رئیس منطقه ۱۳ انتخاباتی شهرستان اهواز به دلیل تخلف انتخاباتی از سمت خود عزل شد.» به گفته وی، بنا به اظهارنظر غیرمجاز رئیس منطقه ۱۳ انتخاباتی شهرستان اهواز و ارسال پیام به نفع یکی از نامزدهای مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سمت خود عزل شد. به گزارش مهر، صبح دیروز دومین مرحله از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راستای تعیین تکلیف سومین نماینده حوزه انتخابیه اهواز آغاز شد. همچنین سردار رحیم جهانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر، از بکارگیری بیش از ۲ هزار پلیس امنیتی، انتظامی و ترافیکی در خصوص برگزاری انتخابات یازدهمین دوره دوم انتخابات در زنجان و طارم خبر داد و گفت: مشکلی از نظر امنیتی برای انتخابات وجود ندارد. وی اظهار کرد: طی انتخابات دور اول هم پلیس تمام تمهیدات امنیتی را پیش بینی کرده بود و مشکلی هم رخ نداد و در سلامت کامل برگزار شد. فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان می‌دهند که همیشه پای نظام و رهبری هستند. وی افزود: پلیس استان زنجان با همه توان و نیروها ۱۰۰ درصد در تامین امنیت انتخابات فعالیت لازم را دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما