شناسهٔ خبر: 42550533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی انحطاط و ننگ کشور عربی است

تهران-ایرنا-جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب در بیانیه‌ای به اعلام عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را ننگ و انحطاط یک کشور عربی و تهدیدی برای کل منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "فلسطین الیوم" در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام بحرین در توافق با رژیم صهیونیستی که صلح و عادی‌سازی نامیده‌ شده است، بیانگر ننگ و انحطاط یک کشور جدید عربی و نشانه شکست سیاسی و سرنگونی بزرگ برای حاکمان بحرین است.

حماس اعلام کرد که این اقدام بحرین خسارت زیادی به آرمان ملت فلسطین وارد خواهد کرد.

در بیانیه حماس آمده است: سلسله اقداماتی که ابتدا حاکمان امارات و سپس بحرین برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام دادند، یک جنایت سیاسی است و بیانگر شکست مفتضحانه در خوانش رویکردهای صهیونیستی در قبال منطقه است.

این گروه فلسطینی اعلام کرد که این اقدام در اجرای معامله قرن نقش خواهد داشت و به بنیان‌های همبستگی کشورهای عربی ضربه می‌زند.

  جنبش حماس این اقدام بحرین را خنجر خیانت دیگری بر پیکره ملت فلسطین، خیانت به قدس و گامی برخلاف منافع ملی خود بحرین، ملل اسلامی و عربی دانست.

این گروه مقاومت فلسطینی نسبت به پیامدهای خطرناک ناشی از این اقدام و همسو شدن با اشغالگر و مقدمه‌ای برای سلطه بیشتر [تل‌آویو] بر توانمندی‌ها و کشورهای منطقه هشدار داد.

این بیانیه تأکید کرد: این توافق خیانت‌آمیز به معنای قرارگرفتن حاکمان بحرین در صف حامیان اشغالگر، علیه منافع منطقه، آرمان ملت فلسطین و مغایر با اراده مردم این کشور است.

حماس اعلام کرد که این اقدام بحرین این امر مستلزم به راه انداختن بزرگترین پویش برای محکومیت و جنایت دانستن چنین اقداماتی در سطح رسمی و مردمی است.

در پایان بیانیه حماس آمده است: پاسخ به این اقدام باید با تقویت اتحاد مردم فلسطین، مقابله با اشغالگر، منزوی کردن آن و فعال‌سازی ابزارهای مقاومت برای بیرون راندن رژیم اشغالگر انجام شود.

پیش از این نیز "حازم قاسم" سخنگوی حماس اعلام کرد که پیوستن این کشورها [بحرین] برای عادی‌سازی روابط آنها را شریک معامله قرنی می‌کند که نشانه دشمنی با ملت فلسطین است.

مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار عمل ملی فلسطین نیز در واکنش به این اقدام خیانت‌آمیز بحرین در این باره اعلام کرد که توافق عادی‌سازی بحرین و اسرائیل خنجر [دیگری] بر پیکره ملت فلسطین است.

جمعیت الوفاق بحرین با محکوم کردن اقدام این کشور خیانت بار دانستن اقدام منامه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جمعه شب اعلام کرد: موضع رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژِیم اسرائیل مشروعیت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین" توافق کرده‌اند.

ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را پس از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد.   خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین حذف شده بود

منابع صهیونیستی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

منامه و ابوظبی به دنبال آن هستند که پیش از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.

اقدام بحرین و امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.

نظر شما