شناسهٔ خبر: 42548109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ترامپ عادی‌سازی روابط آل خلیفه و رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کند

ابنا

رئیس‌جمهور آمریکا، خبر پیوستن بحرین به توافق ننگین ابوظبی - تل‌آویو را اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شبکه صهیونیستی "کان" گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا امروز جمعه 21 شهریور 1399 خبر عادی‌ سازی رابطه اسرائیل و بحرین را اعلام می‌کند.

روزنامه صهیونیستی جرزالیم پست نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک مدعی شد که قرار است امروز جمعه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، توافق عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را اعلام کند.

این منبع آگاه به جرزالیم پست گفت: در آستانه برگزاری مراسمی که روز سه‌ شنبه برای رسمیت بخشیدن به روابط امارات و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید برگزار می‌شود، "سلمان بن حمد آل خلیفه" ولیعهد بحرین نیز به واشنگتن می‌رود.

ترامپ دیشب پنج شنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که پس از امارات به زودی یک کشور دیگر عادی‌ سازی روابط خود با اسرائیل را اعلام خواهد کرد، اما نام این کشور را اعلام نکرد.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: هفته آینده در کاخ سفید، مراسمی برای امضای توافق میان امارات و اسرائیل خواهیم داشت و ممکن است یک کشور دیگر به آن ملحق شود، می‌توانم به شما بگویم که کشورهای دیگری هستند که به این روند خواهند پیوست.

روز گذشته نیز، "جرد کوشنر" داماد و مشاور ترامپ گفته بود عربستان و بحرین نه تنها به پروازها با مقصد یا مبدا امارات، بلکه به تمام پروازهای رژیم صهیونیستی اجازه عبور از حریم هوایی خود را خواهند داد!

رژیم صهیونیستی و امارات 23 مرداد 1399 با وساطت آمریکا، بر سر عادی‌ سازی روابط بین خود به توافق رسیدند و قرار است که طی چند ماه آینده، سفارتخانه‌های خود را در پایتخت های یکدیگر بازگشایی کنند.

این توافق با مخالفت گسترده در کشورهای عربی و محکومیت از سوی گروه ها و تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه شد و این تشکیلات توافق امارات با رژیم صهیونیستی را خیانت به شهر قدس، مسجد الاقصی و قضیه فلسطین دانست.

........................
پایان پیام/ 268

نظر شما