شناسهٔ خبر: 42538057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری؛ ۲ فعالیت مهم برای ایجاد اشتغال در بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری، دو فعالیت مهم برای ایجاد اشتغال در بردسکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «برنامه‌های حوزه اشتغال در بردسکن چیست؟» را ثبت و درخواست پیگیری داشتند.

فرماندار بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس توانمندسازی روستاییان و اشتغال پایدار را از اهداف مهم طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی بیان کرد و گفت: شهرستان بردسکن در حوزه معادن، کشاورزی و گیاهان دارویی از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و یکی از میراث بزرگ منطقه صنایع دستی است که معین‌های اقتصادی و کارآفرینان نیز در این حوزه ورود کرده و این از برنامه‌های حوزه اشتغال در شهرستان است که در حال اجرا است.

مجتبی شاکری، با بیان اینکه معین‌های اقتصادی بردسکن ۱۰۰ پروژه را در سامانه رصد فعالیت‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۶۹ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان با اشتغال‌زایی ۶۲۷ نفر به ثبت رسانده‌اند، گفت: تاکنون با ایجاد ۲۳ تفاهم نامه در راستای طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی ۸۷۵ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی هزار و ۹۲۰ نفر در این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

شاکری به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان ۷ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در ۱۳روستای این شهرستان با اشتغال زایی ۲۶۴ نفر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بنیاد برکت اگرچه جزو معین‌های اقتصادی شهرستان بردسکن نیست، ولی در حوزه اشتغال موفق عمل کرده است و این هم برنامه دیگری از پیگیری امور اشتغال در شهرستان است.

وی از اجرای طرح هر روستا یک محصول در روستاها توسط صندوق کارآفرینی امید خبرداد و گفت: روستای کاسف از توابع بخش مرکزی بردسکن به عنوان اولین روستا در شهرستان بردسکن در حرفه زنبورداری این طرح را اجرا کرد و به همت صندوق کارآفرینی امید بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به این مهم پرداخت شد و اجرای این طرح اشتغال خوبی را به وجود آورده است.

فرماندار بردسکن گفت: تحریم‌ها به ما اجازه خیلی از فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌دهد، بلکه ما باید از ظرفیت‌های داخلی که توان بسیار بالایی داریم روند اشتغال و سرمایه‌گذاری را رونق دهیم.

شاکری از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان از سامانه کارا در شهرستان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغال امسال شهرستان بردسکن را یک هزار و ۳۷ نفر است که سهم هر دستگاه  به آنان ابلاغ شده و امید است مدیران نسبت به تعهد اشتغال دستگاه خود تاپایان امسال اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه معین‌های اقتصادی- فرهنگی شهرستان بردسکن از پنج به هفت معین افزایش پیدا کرده است گفت: با توجه به مسؤولیت اجتماعی که معین‌های اقتصادی دارند از آنها خواسته شده در حوزه مسائل اقتصادی و اشتغال ایده‌پردازی کنند و در ایجاد اشتغال در روستاهای حوزه فعالیت خود اقدام کنند.

فرماندار بردسکن از ورود شرکت ملی مس ایران برای فعالیت در معادن مس در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بزودی سرمایه‌گذاری این شرکت که دارای توان بالا و از طرفی دارای تخصص لازم در این حوزه است در بردسکن شروع می‌شود و زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد بیکار در شهرستان را فراهم می‌کند.

شاکری با دعوت از همه سرمایه‌گذاران در سطح کشور، استان و شهرستان، عنوان کرد:  در حال حاضر بردسکن کلید محورهای مختلف است، بنابراین هم از لحاظ راه و هم ترابری همه تمهیدات در شهرستان برای سرمایه‌گذاری فراهم است و تمام دستگاه‌های اداری در کمترین زمان، پاسخ افراد متقاضی در مباحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری را می‌دهند.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

نظر شما