شناسهٔ خبر: 4252383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

مصاحبه های تیم هسته ای در مراسم ختم والده رییس جمهور؛

جزییات جدید از مذاکرات هسته ای ؛ فردا در لوزان چه خبر است ؟

مثلث آنلاین: تيم مذاکره کننده هسته اي ايران عصر امروز به رياست محمد جواد ظريف براي شرکت در دور ديگري از مذاکرات با 1+5 عازم لوزان سوئيس مي شود.

صاحب‌خبر -
مثلث آنلاین : اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای امروز عصر راهی سوییس می شوند تا دور جدید مذاکرات هسته ای را آغاز کنند . بر اساس برخی شنیده ها قرار است در این دور از مذاکرات وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 نیز به مذاکرات بپیوندند .
در این میان امروز اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای امروز بعد از حضور در مجلس ختم والده رییس جمهور به جمع خبرنگاران رفتند و اطلاعات تازه ای در مورد مذاکرات هسته ای ارائه کردند .
وزير امور خارجه به خبرنگاران گفت: تيم مذاکره کننده هسته اي ايران در اين دور از مذاکرات حداکثر تلاش خود را مي کند.
به گزارش مثلث آنلاین، محمد جواد ظريف روز چهارشنبه در حاشيه مراسم ترحيم مادر رييس جمهوري که در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد اين مطلب را در جمع خبرنگاران بيان کرد. 
وي در پاسخ به سوالي درباره برنامه تيم مذاکره کننده نسبت به اجراي رهنمود رهبر معظم انقلاب مبني بر لغو همه تحريم ها، اظهارداشت: اين نظري است که دولت از ابتدا بر آن اصرار کرده است.
 
عضو تيم مذاکره کننده هسته اي:در سال جديد حتما به توافق مي رسيم/ مسايل باقي مانده فقط تحريم نيست
عضو تيم مذاکره کننده هسته اي ايران با بيان اين که در مراحل نهايي مذاکرات هستيم، گفت: در سال جديد حتما به توافق خواهيم رسيد، البته بايد ديد آخرين مواضع طرف مقابل چيست.
حميد بعيدي نژاد مديرکل سياسي و امنيت بين المللي وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در حاشيه مراسم ترحيم مادر رييس جمهوري در جمع خبرنگاران افزود: مذاکرات تاکنون به خوبي پيش رفته است و اميدواريم مسايل باقي مانده نيز حل شود. 
وي ادامه داد: مسايل باقي مانده فقط تحريم نيست بلکه مجموعه اي از مسايل است و اکنون تقريبا در مراحل نهايي هستيم. 
مديرکل سياسي و امنيت بين المللي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال که آيا 11 فروردين احتمال توافق وجود دارد يا خير، اظهارداشت: احتمال همه چيز وجود دارد اما همه اين مسايل به هم مرتبط است تحريم، غني سازي، توسعه تحقيقات مشکلاتي است که بايد با هم و در يک مجموعه حل شود. 
بعيدي نژاد ادامه داد: اين گونه نيست که ابتدا تحريم برطرف شود و بعد درباره مسايل ديگر صحبت کنيم بلکه همه با هم بايد در يک مجموعه حل شود. 
عضو تيم مذاکره کننده هسته اي خاطرنشان کرد: راه حل اين مسايل پيدا شده و اگر اين راه حل ها نهايي شود، مي توانيم توافق جامع را داشته باشيم. 
بعيدي نژاد در پاسخ به اين سوال که آيا طرف مقابل در مواضع خود تجديد نظر کرده است، يا خير گفت: طرف مقابل نسبت به گذشته از مواضع خود عقب نشيني کرده و اگر اين گونه نبود اصلا به اين مراحل نمي رسيديم. 
وي همچنين در پاسخ به اين سوال که برخي خبرگزاري ها علت توقف مذاکرات اخير را فوت مادر رييس جمهوري اعلام کردند، يادآور شد: مطلقا اين گونه نبوده است بلکه گروه 1+5 به هماهنگي درون گروهي نياز داشتند و به درخواست آنها مذاکرات براي چند روز متوقف شد. 
وي با اشاره به نشست گروه 1+5 در لندن گفت: اينها نيازمند برگزاري اين جلسه بودند تا مواضع خود را هماهنگ کنند و به اين دليل مذاکرات براي چند روز متوقف شد. 
 
 
مجيد تخت روانچي:اختلافات خيلي کم شده است/ طرف مقابل بايد تصميمات سخت بگيرد
عضو هيات مذاکره کننده هسته اي ايران، پيش بيني نتايج مذاکرات آينده در لوزان سوئيس را سخت توصيف کرد و گفت: اميدواريم به نتيجه برسيم البته به طرف مقابل بستگي دارد که واقعيات را بپذيرد و بداند اگر مي خواهد مذاکرات به نتيجه برسد بايد سياست هاي تحريم خود را کنار بگذارد.
مجيد تخت روانچي روز چهارشنبه در حاشيه مراسم ترحيم مادر رييس جمهوري در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تيم مذاکره کننده هسته اي ايران عصر امروز عازم سوئيس مي شود تا دور جديد مذاکرات را آغاز کند. 
وي افزود: مذاکرات اکنون به مرحله اي رسيده است که نياز به تصميم گيري هاي جدي دارد. 
معاون اروپا و آمريکاي وزير امور خارجه اظهاراميدواري کرد: طرف مقابل بتواند اين تصميم سخت را اتخاذ کند. 
تخت روانچي درباره اين که آيا در 11 فروردين به توافق خواهيم رسيد، گفت: پيش بيني سخت است اما اميدواريم به نتيجه برسيم البته به طرف مقابل بستگي دارد که واقعيات را بپذيرد و بداند که اگر بخواهد به نتيجه برسد بايد سياست هاي تحريم خود را کنار بگذارد. 
وي ادامه داد: در مذاکرات شاهد بوديم که کشورها مواضع خود را تنظيم کردند اختلافات خيلي کم شده است اما يکي دو مورد اساسي وجود دارد که اميدواريم آنها هم حل شوند. 
عضو تيم مذاکره کننده هسته اي ايران همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا در مذاکرات موارد ديگري بجز موضوع هسته اي مطرح مي شود، خاطرنشان کرد: اين مذاکرات صرفا هسته اي است نه مجازهستيم و نه اجازه مي دهيم که موارد ديگري مطرح شود. 
تيم مذاکره کننده هسته اي ايران عصر امروز به رياست محمد جواد ظريف براي شرکت در دور ديگري از مذاکرات با 1+5 عازم لوزان سوئيس مي شود.

نظر شما