شناسهٔ خبر: 42472629 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تجمع دانشجویان در اعتراض به خصوصی‌سازی‌های رانتی درخواست برای خلع ید مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران دیروز در اعتراض به خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌های غیراصولی تجمع کردند.
شعارهای دانشجویان
در این تجمع که در مقابل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «دست مفسدین اقتصادی را از هفت‌تپه کوتاه کنید»، «خصوصی‌سازی‌های رانتی بلای جان تولید ملی»، «خصوصی‌سازی‌های رانتی عامل بیکاری»، «نه به خصوصی‌سازی بدون نظارت»، «علت اصرار دولت بر عدم خلع ید مفسدین چیست؟» و... اعتراض خود را به نحوه واگذاری‌ها نشان دادند.
دانشجویان تجمع‌کننده همچنین با سردادن شعارهایی مانند «الله‌اکبر»، «مرگ بر غارت‌گر بیت‌المال» و... از مسئولان دستگاه قضایی خواستند مبارزه با مفسدان اقتصادی و کسانی که موجب آسیب دیدن صنایع و تولید کشور شده‌اند، را همچنان با قدرت ادامه دهند.
دانشجویان خواستار حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در جمع تجمع‌کنندگان و پاسخگویی وی به سؤالات هستند.
اسدبیگی باید خلع­ ید شود
علی اسکندری نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی طی سخنانی در تجمع مقابل سازمان خصوصی‌سازی گفت: ما یکی از بهترین شرکت‌های مملکت را مفت داده‌ایم به یک آدم فراری!
وی افزود: دو سه تا نماینده مجلس به کارگران هفت‌تپه گفتند که شما اعتصابتان رو تمام کنید؛ ما دوهفته‌ای مسئله رو حل می‌کنیم. دو هفته مهلت تمام شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.
اسکندری تأکید می‌کرد: مطالبه ما ساده است؛ اسدبیگی باید خلع­ ید شود.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: وضعیت بقیه کارخانه‌های واگذارشده هم مثل هفت‌تپه است. کنتورسازی قزوین، پالایشگاه کرمانشاه و قند یاسوج هم همین وضعیت را دارند. این نحوه خصوصی‌سازی همه کشور را با مشکل مواجه کرده است.
اسکندری در ادامه از آیت‌الله رئیسی خواست تا به وضعیت واگذاری‌ها سامان داده و دادگاه متخلفان را برگزار کند.
وی گفت: نباید کارگرها ۷۰ روز زیر آفتاب کف خیابان باشند و آقای صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی الان زیر باد کولر باشد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) هم طی سخنانی در این تجمع خواستار خلع ید از فروپاشی صنعت ملی شد.
قرائت زیارت عاشورا
دانشجویان در این تجمع با توسل به حضرت صاحب‌الزمان(عج) و همچنین قرائت زیارت عاشورا برای گشایش مشکلات هفت‌تپه و کارگران
دعا کردند.
بیانیه اعتراضی دانشجویان
به گزارش فارس، دانشجویان تجمع‌کننده در پایان تجمع خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: آقایان دولتی این چه روند مزخرف و مضحکی است که پیگیری حقوق مستضعفان را سریعاً به آب گل‌آلود منازعات سیاسی تبدیل می‌کنید؛ تا فرصت دارید برای خود آبرویی دست‌وپا کنید و با حمایت از مالکین فاسد و ناکارآمد هفت‌تپه کارنامه ننگین و سنگین خود را سنگین‌تر نکنید.
دانشجویان تجمع‌کننده خاطرنشان کردند: لازم است مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن بدون توجه به منازعات و دعواهای سیاسی به‌سرعت قوانین فسادزای خصوصی‌سازی رانتی را اصلاح نمایند تا بیش از این شاهد واگذاری با رانت و بدون اهلیت، فقدان نظارت کارآمد و عدم صیانت از سرمایه‌های ملت نباشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما