شناسهٔ خبر: 4246585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

با حضور مراجع تقلید،

مراسم ترحیم خواهر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد + تصاویر

ابنا ـــ فارس

مراسم ترحیم خواهر مقام معظم رهبری با حضور مراجع تقلید و علمای حوزوه در مسجد امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم ترحیم بانو «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» خواهر رهبر معظم انقلاب ساعتی پیش در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام «وحید خراسانی»، «مکارم شیرازی»، «سبحانی»، «هاشمی شاهرودی»، «نوری همدانی» و «شبیری زنجانی»، آیات «سیدهاشم حسینی‌بوشهری» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، «محمدتقی مصباح‌یزدی» رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، «سیدمحمود علوی‌بروجردی»، «خرازی»، «محقق داماد»، «سیدمحمد سعیدی» و «ابراهیم امینی» عضو مجلس خبرگان رهبری و نیز حجج اسلام والمسلمین «محمد محمدی‌گلپایگانی» رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و «محمدصادق صالحی‌منش» استاندار قم، حضور داشتند.

در مراسم ترحیم این بانوی انقلابی فرزندان مقام معظم رهبری، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان ولی فقیه در ادارات و سازمان‌های مختلف، سردار «مهدی مهدوی‌نژاد» فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم، «کاظم مجتبایی» فرمانده نیروی انتظامی استان قم، «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام «علی نظری‌منفرد» از اساتید حوزه علمیه قم، به عنوان سخنران این مراسم پس از مداحی حاج «عباس حیدرزاده» اظهار داشت: در روایت است که دنیا گروهی از انسان‌ها را فریب می‌دهد و کور می‌کند و گروهی دیگر را بینا می‌سازد بنابراین باید با بصیرت کافی، جزو گروه دوم باشیم.

وی افزود: در روایتی از حضرت علی‌(ع) می‌خوانیم که این دنیا محل عبور است نه استقرار و محل مرور است نه ماندن؛ مرگ امری یقینی است و همه می‌دانند که روزی می‌میرند اما برخی انسان‌ها چنان به زندگی مادی خو کرده‌اند که همه چیز را فراموش کرده و به گونه‌ای روزگار می‌گذرانند که گمان می‌کنند می‌توان با ابزارهای مادی جلوی مرگ را گرفت.

نظری‌منفرد با اشاره به اینکه هیچ کس از زمان مرگ خویش خبر ندارد خاطرنشان کرد: البته گاهی مسائل آنقدر برای انسان عادی می‌شود که مرگ خویش را به دست فراموشی می‌سپارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: تربیت در محضر قرآن و مکتب اهل بیت(ع) انسان را آگاه می‌سازد و نگاه او را به زندگی و مرگ تغییر می‌دهد چنانکه حضرت زهرا(س) وقتی از زبان پدر بزرگوارشان، رسول گرامی اسلام(ص) شنیدند که نخستین فردی هستند که از اهل بیت(ع) به ایشان ملحق خواهند شد شادمان شدند زیرا نگاهشان به مرگ با انسان‌های عادی تفاوت داشت.

وی با بیان اینکه اولیای الهی نگاهی مثبت به مرگ داشته‌اند گفت: یاد مرگ سبب می‌شود آدمی به جبران گذشته بپردازد، برای جهان آخرت توشه برگیرد و از دام گناهان نجات یابد.

نظری منفرد در خاتمه ضمن تسلیت مجدد به رهبر معظم انقلاب و بازماندگان عنوان کرد: از خداوند می‌خواهیم بانو سیده فاطمه خامنه‌ای را غریق رحمت خویش گرداند و ایشان را با حضرت زهرا(س) محشور فرماید.

.............................
پایان پیام/ 226

نظر شما