شناسهٔ خبر: 42385762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخذ سند برای قلعه قمیشلو ارتباطی با تخریب محیط زیست ندارد/ قلعه تاریخی ثبت میراث فرهنگی بوده است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها بود که میراث فرهنگی به دنبال اخذ سند برای قلعه تاریخی قمیشلو بود که انجام شد، سند متعلق به میراث فرهنگی است و هیچ ارتباطی با نابودی محیط زیست ندارد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در خصوص شایعات مطرح شده درباره خطراتی که با اخذ سند برای قلعه تاریخی پارک قمیشلو برای محیط زیست به وجود خواهد آمد، اظهار داشت: پارک قمیشلو یک قلعه بسیار زیبا و تاریخی دارد که متعلق به میراث فرهنگی است و وسط پارک محیط زیست قرار دارد اما خود قلعه متعلق به میراث فرهنگی است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال‌ها بود که میراث فرهنگی به دنبال اخذ سند برای آن بود که انجام شد، سند متعلق به میراث فرهنگی است و هیچ ارتباطی با نابودی محیط زیست ندارد.

وی با بیان آن که بحث واگذاری در این پرونده وجود ندارد، افزود: سند یک قلعه تاریخی که ثبت میراث فرهنگی و متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران بوده، اخذ شده است.

ابوترابی تصریح کرد: این اخذ سند هیچ ارتباطی با اشخاص نداشته و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد‌ و زمین‌خواری یا تخلف صورت نگرفته است؛ دولت وظیفه قانونی خود را انجام داده و برای قسمتی که سند نداشته، سند صادر کرده است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۲۰/

نظر شما