شناسهٔ خبر: 42361515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کوهپایه زاده خبر داد

تعیین وقت رسیدگی به پرونده طراحان سایت سکه ثامن

زهرا میرزایی

وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن از تعیین وقت رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف سوم و چهارم پرونده، در شعبه ۱۰۶۴ دادگاه کیفری دو تهران در ۲۴ ابان ماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایسنا در باره آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن گفت:  در مرحله دادسرا نسبت به دو متهم که از طراحان سایت سکه ثامن بوده‌اند، قرار منع تعقیب صادر شده بود که به وکالت از موکلین و شکات پرونده نسبت به قرار منع تعقیب اعتراض کردم و اعتراض پذیرفته و قرار منع تعقیب نقض و  دستور جلب به دادرسی صادر شد.

وی افزود: نهایتا پرونده سکه ثامن در خصوص متهمان ردیف سوم و چهارم پرونده که از طراحان سایت سکه ثامن هستند آماده بر گزاری جلسه رسیدگی در  ۲۴ ابان ماه سال جاری است.

کوهپایه زاده گفت: با توجه به اینکه شکات پرونده نزدیک به ۳ هزار نفرند دادگاه تاکید کرده جهت لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت کنونی بیماری کرونا نیازی به حضور شکات نیست و حضور وکیل شکات در جلسه کفایت می کند.

کوهپایه زاده افزود: قرار است در ۲۴ ابان ماه به اتهامات دو نفر اقا که طراح سایت هستند و به جرم معاونت در کلاهبرداری رسیدگی شود.

براساس این گزارش، کوهپایه زاده ۱۳ خردادماه سال جاری از صدور رای قطعی پرونده در شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد و گفته بود که  دادگاه تجدید نظر،  رای بدوی را تایید کرد؛ یعنی متهم در دادگاه بدوی به ۱۵ سال حبس و دو سال تبعید بعد از اتمام مدت حبس و دو سال ممنوعیت از اشتغال به مشاغل مرتبط با فعالیت در زمینه‌های ارز و طلا و سکه و فعالیت‌های آنلاین کسب و کار در فضای مجازی محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر هم این رای را تایید کرد.
وی افزود: در خصوص میزان جزای نقدی که بایستی به صندوق دولت پرداخت می‌شد، دادگاه طبق قوانین و مقررات و ضوابط در واقع میزان جزای نقدی را کاهش داد که البته این قضیه بحث رد مال را به شکات و مالباختگان تسهیل می‌کند؛ در واقع ماحصل کلام اینکه متهم ردیف اول پرونده سکه ثامن ( فرهاد زاهدی فر) به ۱۵ سال حبس و تبعید و ممنوعیت از مشاغلی که گفته شد با رای قطعی دادگاه تجدیدنظر محکوم و این رای  به ما قانونا ابلاغ شد.

کوهپایه زاده ۱۲ مردادماه سال جاری  درباره اختلاف بوجود آمده در خصوص میزان رد مال بین اجرای احکام و متهم و وکلای او و مالباختگان پرونده گفت: منظور از رد مال آخرین موجودی مالباختگان در سایت است و در رای صادره فقط در مورد جزای نقدی تخفیف داده شده است.

کوهپایه زاده ۲۰ آذرماه سال ۹۸ گفته بود که   شعبه 1064 دادگاه کیفری دو تهران، قرار منع تعقیب صادره از سوی دادسرا  نسبت به همسر متهم اصلی  و خواهر متهم و طراحان سایت در این پرونده نقض کرد و آنها را متهم تشخیص داد.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه ۲۴ دی ماه سال ۹۸ در نشست خبری از محکومیت متهم پرونده سکه ثامن به ۱۵ سال حبس خبر داده بود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما