شناسهٔ خبر: 42333911 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تجمیع وزارت صمت نمره قبولی نگرفت/ مهمترین وزارتخانه کاملا منفعل است

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: تجمیع وزارتخانه‌های صنعتی، معدنی با وزارت بازرگانی از جنبه‌های گوناگون نمره قبولی نگرفته و در دوران تجمیع شاهد نارضایتی همه دینفعان از وزرای صمت بوده‌ایم و بنظر می‌رسد برای وزارتخانه‌ای با این اندازه مسئولیت و وظایف مختلف و متضاد و ذینفعان گوناگون که عمدتا با یکدیگر تضاد منافع دارند، کشور فاقد مدیری در خور است!

صاحب‌خبر -

مجیدرضا حریری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت وزارت صمت و تاخیر در معرفی وزیر اظهار داشت: این موضوع دو زاویه دارد؛ نخست شرایط حاضر که از سویی تا پایان دوره دولت روحانی چند ماه بیشتر نمانده و از سوی دیگر طی سه سال اخیر با احتساب دوسرپرست اخیر وزارت صمت ۴ مدیر را در ۳ سال بخود دیده است. وزارتخانه‌ای که بخش مهمی از اقتصاد کشور را در زمینه‌های بازرگانی داخلی، خارجی، تولید صنعتی و معدنی باید توسط آن اداره شود و سیاست‌گذاری و نظارت را بر بخش عظیمی از اشتغال کشور در بنگاه‌های کوچک و متوسط در بدترین دوران اقتصاد در چهاردهه اخیر با امراض و معایب مزمن اقتصادمان همزمان با فشارهای حداکثری تحریم و کرونا کاملا اقتصاد را ضربه‌پذیر کرده است، منفعل و بدون عمل و مدیر ارشد است.

وی افزود: در این شرایط بنظر می‌رسد آقای سرقینی مدیر مناسبی برای معرفی به مجلس باشد، روحیه سرقینی روحیه تعامل و گفت‌وگو و از مدیران باسابقه در وزارت صمت است که ساختار معیوب این وزارت، مدیران ارشد و میانی را می‌شناسد و این می‌تواند کمکی برای طی کردن راه پر پیچ و خم و سنگلاخ یکساله آینده باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: اما نکته دوم این است که تجمیع وزارتخانه‌های صنعتی، معدنی با وزارت بازرگانی از جنبه‌های گوناگون نمره قبولی نگرفته و در دوران تجمیع شاهد نارضایتی همه دینفعان از وزرای صمت بوده‌ایم و بنظر می‌رسد برای وزارتخانه‌ای با این اندازه مسئولیت و وظایف مختلف و متضاد و ذینفعان گوناگون که عمدتا با یکدیگر تضاد منافع دارند، کشور فاقد مدیری در خور است.

حریری متذکر شد: باید توجه داشت که دستگاه سیاست‌گذاری و مدیریتی کشور مدیری در این حد در انبان خود ندارد و ضروریست مجلس در خصوص تفکیک وزارت صمت بصورت جدی تامل کند.

نظر شما