شناسهٔ خبر: 42325088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخطار به والدین دانش‌آموزان قمی؛بیش از ۵ درصد دانش آموزان همچنان کتاب تهیه نکرده‌اند‌

گروه استان‌ها- معاون آموزش و پرورش استان قم از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس استان خبر داد و گفت: بیش از ۵ درصد دانش آموزان همچنان کتاب تهیه نکرده اند.

صاحب‌خبر -

سهراب مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به لزوم تجهیز فضای فیزیکی مدارس اظهار داشت: با توجه به وضعیت‌های مختلف مواجهه با شرایط کرونایی، سناریوهایی برای حضور دانش آموزان در مدارس برنامه‌ریزی و طراحی‌شده که درزمینهٔ فضای فیزیکی مدارس مبنای ما بر حضور دانش آموزان و آماده‌سازی فضای آموزشی در نظر گرفته‌شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان قم با اشاره به افزایش سالانه تعداد دانش آموزان در استان گفت: با افزایش آمار دانش‌آموزی مدارس قطعاً نیاز به تجهیز امکانات جدید وجود دارد به همین منظور برای تأمین این امکانات هزینه‌ای بالغ‌بر 20 میلیارد ریال برای خریداری میز و نیمکت، رایانه و تجهیزات اداری دیگر اختصاص داده شد.

وی با تأکید بر سلامت همکاران فرهنگی و دانش آموزان افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید یک مرحله توزیع کمک سرانه بهداشتی با هزینه‌ای بالغ‌بر 20 میلیارد و 249 میلیون تومان به‌حساب مدارس واریز می‌شود همچنین مقداری مواد ضدعفونی‌کننده به همراه صابون مایع نیز تهیه و تا هفته آتی بین مدارس توزیع می‌شود.

مقدمی با اشاره به درج اعتبار برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان خاطرنشان کرد: در صورت برگزاری آموزش حضوری دانش آموزان، اعتباراتی نیز با توجه به قوانین مربوطه به‌عنوان کمک سرانه بهداشتی با اولویت مدارس مناطق محروم و کم برخوردار تعلق می‌گیرد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان قم در بحث ثبت سفارش کتب درسی یادآور شد: در سال‌های گذشته سفارش کتب بیشتر به‌صورت گروهی آن‌هم از طریق مدارس اقدام می‌شد اما امسال بیش از 90 درصد ثبت سفارش به‌صورت فردی توسط خود اولیاء انجام شد.

به گفته مقدمی برخی از والدین نسبت ثبت‌نام فرزندانشان اقدامی نداشته‌اند و با توجه به آمارها در حال حاضر در استان قم 93 /51 درصد سفارش کتب به ثبت رسیده که از این رقم 96 درصد در مقطع ابتدایی، 91 درصد متوسطه اول و 84 درصد آن نیز برای متوسطه دوم و مراکز کاردانش به ثبت رسیده است.

وی با توجه به مدت محدود ثبت سفارش تا دهم شهریورماه از اولیاء عزیز خواستار شد تا با مراجعه به سامانه www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش کتب همچنین ثبت‌نام فرزندانشان سریع‌تر اقدام کنند تا به مشکل نبود کتاب درسی برنخوریم و کتب نیز از دهم تا نیمه شهریورماه با برنامه‌ریزی مدیران مدارس توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/453/ش

نظر شما