شناسهٔ خبر: 42289807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 90 درصد از هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: بیش از 90 درصد از هیئت‌های مذهبی در ایام سوگواری امام حسین (ع) پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، به مناسبت روز تاسوعا روز حضرت ابوالفضل عباس (ع) الگوی ایثار و از خودگذشتگی در کربلا و به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان که به مثابه این حضرت در چندین ماه گذشته برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا با ایثار و از خودگذشتگی به مداوا بیماران پرداختند، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، دو تن از اعضای هیئت های مذهبی به همراه مادر شهید مدافع حرم «شهید شکوری» با کادر درمان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) دیدار کردند.
حجت‌الاسلام سیدخلیل صفی‌الحسینی در این دیدار اظهار کرد: شما به مانند حضرت ابوالفضل (ع) با ایثار و از خودگذشتگی چندین ماه برای حفظ سلامت جامعه تلاش کردید.
وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که با تلاش شبانه‌روزی شما و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شریف تعداد بیماران بستری در این بیمارستان بسیار کاهش یافته و امید داریم تا در آینده نزدیک هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شرایط خاص امسال در عزاداری‌ها ادامه داد: هیئت‌های مذهبی شهرستان گنبدکاووس تابع فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا بوده و مراسم عزاداری امسال برابر این دستورالعمل و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه 70 هیئت مذهبی در شهرستان فعال است، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و هییت نظارت بر مراسم عزاداری به صورت شبانه‌روزی بر مراسم آنها نظارت دارند.
حجت‌الاسلام صفی‌الحسینی گفت: امسال هرگونه تجمع و دسته‌روی در خیابان‌ها ممنوع شده و ما برای حفظ سلامت جامعه و شهروندان و کاهش تلاش درمان از هرگونه دسته‌روی جلوگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بیان داشت: اگر در آن زمان رزمندگان ما با لباس رزم در جنگ سخت با دشمن بودند امروز هم کادر درمان، پزشکان و پرستاران ما با لباس‌های حجیم در جنگ با ویروس کرونا تلاش می‌کنند و این برای ما قابل تقدیر و ستایش است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس ضمن تشکر از حضور «مادر شهید مدافع حرم شکوری» در بیمارستان گفت: شهدای مدافع حرم برای حفظ امنیت کشور در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی مبارزه کردند و امروز حوزه سلامت و درمان ما ادامه‌دهنده راه این شهدا در حفظ سلامت جامعه بوده و شهدای مدافع سلامت را تقدیم کردند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار کرد: ما هر چه داریم از خون شهدا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است و تلاش کادر درمان در راستای پاسخگویی به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا خواهد بود.

فرهاد بدیعی تصریح کرد: در چند هفته گذشته شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بودیم و این امر سبب شد تا تعداد بیماران بستری شده از این ویروس کاهش یافته و وضعیت شهرستان از قرمز به زرد تغییر کند.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی همچنان تداوم پیدا کند تا به لحاظ وضعیت سفید به شرایط ثباتی برسیم.
در این مراسم برای کادر درمان بیمارستان مداحی و روضه‌خوانی برگزار شد.
انتهای پیام/2307

نظر شما