شناسهٔ خبر: 42238591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خون خود را نذر کنید

المیرا دادمهر (اگیر)

مسئول واحد جذب و آموزش اهداکنندگان انتقال خون البرز گفت: مردم  شرکت در پویش نذر خون را صرفاً به تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) محدود نکنند.

صاحب‌خبر -

فاطمه بابایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه اهدای خون یکی از زیباترین کارها برای نجات جان همنوعان است، اظهار کرد: خوشبختانه شهروندان البرزی همواره در انجام این امر خداپسندانه در کنار مجموعه انتقال خون بوده اند و صف‌های اهدا را خالی نگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه علی رغم شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته و کاهش نسبی مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون، مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان نداریم، گفت: میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در طول هفت ماه گذشته به اندازه‌ای بوده که نیاز استان را به راحتی تامین کند.

بابایی با اشاره به اینکه هرچند نگران ذخایرخونی استان نیستیم ولی از شهروندان درخواست می‌شود درصورت داشتن شرایط مناسب با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون برای نجات جان همشهریان خود اقدام کنند، توضیح داد: تاسوعا و عاشورای حسینی( ع) فرصت خوبی برای شرکت در پویش نذر خون است.

این مسئول با تاکید بر اینکه پویش نذر خون چندسالی است که در کشور اجرایی می شود، افزود: بر اساس این پویش مردم از تاسوعا تا اربعین حسینی (ع) می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و نذر خود را ادا کنند.

مسئول واحد جذب و آموزش اهداکنندگان انتقال خون البرز گفت: بر این اساس از مردم درخواست می‌شود حضور در پایگاه‌های انتقال خون را به تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

وی افزود: تمامی مراحل اهدای خون در پایگاه‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام

نظر شما