شناسهٔ خبر: 42237268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۳۰۰۰ دانش آموز محروم خراسان شمالی کتاب درسی ندارند

گروه استان‌ها-معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌شمالی گفت: ۱۳هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به دلیل عدم توانایی مالی هنوز برای دریافت کتاب ثبت‌نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد علی بیگ‌زاده امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه اما 13 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به دلیل عدم توانایی مالی هنوز برای دریافت کتاب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به محرومیت 72 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی از شبکه آموزشی شاد افزود: در حال حاضر 500 مدرسه خراسان شمالی با مشکلاتی از قبیل عدم در اختیار داشتن ملزومات سخت افزاری و یا عدم دسترسی به اینترنت و یا اینترانت مواجه هستند که مدیران آموزش و پرورش موظف هستند پیگیری خود را در سطح ملی تا به نتیجه رسیدن ادامه دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه شرول سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه است خاطرنشان کرد: آن دسته از شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز ویروس کرونا قرار دارند به هیچ عنوان حضور فیزیکی دانش‌آموزان را در آن نقطه نخواهیم داشت و صرفاً کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با سایر شهرستان‌های وضعیت نارنجی و سفید گفت: مابقی شهرستان های استان که وضعیت قرمز را دارا نیستند با تدبیر خاص و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا سال تحصیلی جدید را با حضور دانش‌آموزان شروع خواهند کرد.

بیگ‌زاده در خاتمه با بیان اینکه وظیفه دولت تسریع در امور است٬ اضافه کرد: در حال حاضر باید به سمت مردمی بودن اقتصاد پیش رویم و در این بین دولت تنها اقداماتی را انجام خواهد داد که مردم یا نمی توانند و یا نمی خواهند آن را انجام دهند.

انتهای پیام/312/ش

نظر شما