شناسهٔ خبر: 42182529 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بهره برداری از 4 طرح وزارت نفت و نیرو

سه طرح بزرگ وزارت نفت و یک نیروگاه سیکل ترکیبی امروز با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پروژه اول، خط انتقال گاز ششم سراسری است که گاز پارس جنوبی را با عبور از استان‌های بوشهر، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه به شهر دِهگُلان در استان کردستان منتقل می‌کند. این خط لوله به طول ۱۲۰۰ کیلومتر روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز را از جنوب به شمال غرب کشور منتقل می‌کند. این خط لوله علاوه بر پایداری تأمین گاز استان‌های سردسیر کشور، اهداف صادراتی را نیز دنبال می‌کند. صفر تا صد این طرح با اتکا به توان متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

پروژه دوم، خط لوله انتقال گاز نهم سراسری با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب در روز است. مبدا این خط، بیدبلند در استان خوزستان است که تا مرز بازرگان در دامنه کوه آرارات امتداد خواهد داشت.

امروز همچنین واحد‌های شیرین‌سازی گاز، استحصال اتان و متانول پتروشیمی بوشهر با ظرفیت تولید سالانه ۴ میلیون تن افتتاح شد. فاز نخست پتروشیمی بوشهر سالانه حدود ۳۷۰ میلیون یورو درآمدزایی خواهد داشت.

چهارمین طرحی که به بهره برداری رسید فاز نخست نیروگاه صددرصد ایرانی سیکل ترکیبی غرب کارون است. این نیروگاه طراحی شرکت مپنا است و با هدف تامین برق میادین و تاسیسات نفتی غرب کارون احداث شده است.

نظر شما