شناسهٔ خبر: 42135870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملکرد قابل تحسین دادستان گچساران / رفع تصرف بیش از 194 هکتار از اراضی ملی تا کاهش نزاع دسته جمعی

دادستان عمومی و انقلاب گچساران گفت: از آبان ماه سال 1396 تا کنون بیش از 194 هکتار و 624 متر مربع از اراضی منابع طبیعی و راه و شهرسازی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود با حکم قضایی رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

 خبرگزاری فارس گچساران _علی‌مراد کاظم‌پور // بی تردید دادگاه‌ مفسدان اقتصادی همچون اکبرطبری جدای از اینکه مطالب تکان‌دهنده و عجیب و غریبی از حجم فساد اخلاقی، اقتصادی و حتی سیاسی مطرح شده  از یک چهره جدید، قاطع و تازه‌نفس در قوه قضائیه رونمایی شد و آن جوانی به نام رسول قهرمانی، نماینده دادستان بود که جوانی است  با مواضع، ادبیات و صراحتش بار‌ها جلسات دادگاه را تحت تاثیر قرار داده است.

خانواده‌ها به گونه‌ای پای گیرنده‌های خود و در فضای مجازی و گوشی‌های همراه خود این نماینده جوان دادستان را دنبال می‌کردند به گونه ای که به فرزند خود توصیه می‌کردند درس بخوان تا مانند این جوان انقلابی بشوی.

اما کم نیستند جوانانی با همان روحیه انقلابی که در دستگاه قضایی مشغول به کار هستند و کارهای بزرگی را بدون از هر گونه ادعایی انجام داده‌اند و آن را وظیفه خود می دانند.

برخوردهایش موجب شده است  که همه او را به انسانی خشک بشناسند اما در باطن اینگونه نیست.

مرد قانونی که هر روز بهتر از روز قبل به تیپ و ظاهرش می‌رسد و تایم کاری مشخصی ندارد و شب و روز برایش تفاوتی ندارد.

تنها و بدون محافظ جابجا می‌شود و وقتی به او می گویی مگر نباید محافظی به همراه داشته باشی با خنده می ‌گوید خودم محافظ هستم و من آدم سختی هستم.

صریح و رک بودنش خاص است و این را به خوبی در منطقه می‌دانند و  در تمامی موضوعات شهرستان پای کار است؛ از کرونای این روزها تا کمک مؤمنانه؛ از دستگیری قاتل و سارق تا…

نامش امیرحمزه بازیار است جوانی که موجب تحول شد و موفق شد تا عنوان  قاضی نمونه کشوری را کسب و از دستان مبارک آیت الله ریئسی لوح تقدیر خود را دریافت کند.

امیر حمزه بازیار در آبان ماه ۱۳۹۶ رئیس دادگستری شهرستان لنده بود سپس به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران معرفی گردید و از همان روزهای پس از انتصاب به سمت دادستان این شهرستان، تلاش های ویژه و خاصی برای احقاق حقوق شهروندی نمود و گام های بزرگی را برداشت.

رسیدگی سریع و بدون وقفه و حضور به موقع در صحنه‌ها در موضوعاتی مانند سرقت‌های مسلحانه را شاید بتوان به عنوان اولین حرکت جهادی بازیار ذکر کرد.

حضورش در کنار عشایر، دامداران و روستائیان آن هم بدون از اطلاع قبلی نشان از ویژگی های خاص این دادستان جوان و آینده دستگاه قضایی است.

قرار ملاقاتمان با او در حالی صورت می‌گیرد که برای روند کار چندین بار به محل کار او می‌روم و ارباب رجوع ها را می‌بینم که نام نویسی کرده‌اند و به ترتیب با او دیدار دارند و این نشان می‌دهد در وقت کاری نمی‌شود با او گفت‌وگو گرفت و خودش هم حاضر نمی‌شود اما با اصرار ما قرار بعد از وقت اداری رقم می خورد.

بدون تعارف به او می گویم چرا با هیچ کس تعارف ندارید که در پاسخ می‌گوید صندلی که امروز من نشسته ام متعلق به من نیست و من باید پاسدار خون شهدایی باشم که خون داده‌اند تا ما امروز باشیم و اگر هر مدیری بداند برای صندلی که بر او تکیه زده است چه  بی‌خوابی‌هایی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس انجام شده است و چه جوانانی را تقدیم کرده ایم مطمئنا چنین مدیری انقلابی عمل خواهد کرد.

برگزاری 72 نشست با ریش سفیدان و متفذین طوایف  و یا نهادهای امنیتی و انتظامی در بحث کاهش نزاع دسته جمعی

امیرحمزه بازیار در یک گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس  از کاهش نزاع دسته جمعی و فردی در شهرستان گچساران می‌گوید و اذعان دارد،  از سال 1397 تا کنون تعداد 72 نشست با ریش سفیدان و متفذین طوایف  و یا نهادهای امنیتی و انتظامی و 39 نامه  دستور و یا مجوز صادر شد.

 برگزاری 11 نشست در راستای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا

 وی در ادامه به نشست ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: از اسفندماه سال گذشته تا چهار ماه نخست امسال تعداد 11 نشست و 13 نامه، دستور و یا مجوز آن صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب گچساران ادامه داد: در راستای نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار از سال گذشته تا کنون هفت نشست و تعداد 18 فقره نامه دستور و یا مجوز صادره و تعداد 28 فقره نامه به دادگستری گچساران وارد شده است.

برگزاری تعداد 242 نشست با ریش سفیدان، سازمان‌ها و ادارات دولتی در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم

 بازیار اذعان کرد: من حیث المجموع در بحث پیشگیری از وقوع جرائم و جلوگیری از تضییع حقوق عامه آمار جلسات اعم از جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم و یا جلسه با نهادها و سازمان‌ها و ادارات دولتی و یا ریش سفیدان و اشخاص منتفذ و یا سایر افراد تعداد 242نشست و تعداد یک هزار و 667 نامه دستور و یا مجوز صادر و تعداد 251نامه یا گزارش مردمی از سال 1397 تا کنون  رسیده است.

 وی ادامه داد: در زمینه تامین امنیت عمومی از سال 1397 تاکنون 58 نشست و 553 نامه دستور و مجوز صادر شده است.

 بازیار افزود: در زمینه نظارت و صیانت از حقوق بیت المال به ویژه در اراضی ملی از سال1397 تا کنون تعداد45 نشست، تعداد 894 نامه دستور و مجوز صادره و تعداد 53 گزارش مردمی واصله و 24 مورد بازدید میدانی از اراضی ملی که تخریب یا تصرف گردیده اند انجام گرفت.

رفع تصرف بیش از 194 هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی و راه و شهرسازی

وی عنوان کرد: از آبان ماه سال 1396 تا کنون بیش از 194 هکتار و 624 متر مربع از اراضی منابع طبیعی و راه و شهرسازی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود با حکم قضایی رفع تصرف شد.

 رفع تصرف بیش از 184 هکتار از اراضی منابع دولتی تصرف شده

دادستان عمومی و انقلاب گچساران ابراز کرد: از آبان ماه سال 1396 تا کنون در زمینه تصرف اراضی منابع طبیعی تعداد 58 مورد رفع تصرف شد.

  وی ادامه داد: از آبان ماه سال 1396 تا کنون 184 هکتار و 580 متر مربع از اراضی منابع طبیعی که توسط افرادسود جو تصرف شده بود با حکم قضایی رفع تصرف و با متخلفات برخورد قانونی صورت گرفت.

 بازیار عنوان کرد: در آبان ماه سال 1396  تعداد 22 مورد اراضلی منابع طبیعی به میزان 88 هکتارو 9053 متر مربع، در سال 1397 تعداد 19 مورد به متراژ 46 هکتار و 9039 هکتار، در سال گذشته 9 مورد به متراژ 12 هکتار و 5540 متر مربع و امسال تعداد هشت مورد به متراژ 35 هکتار و 6948 متر مربع از اراضی منابع طبیعی که تصرف شده بود از دست سودجویان رفع تصرف شد.

 رفع تصرف بیش از 10 هزار مترمربع در حوزه راه و شهرسازی

دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه راه و شهرسازی از آبنام ماه سال 1396 تا کنون تعداد 2 مورد زمین خواری به متراژ 10 هزار و 45 متر مربع از دست سودجویان رفع تصرف شد.

 وی ادامه داد: درآبان ماه سال 1396 تعداد 6 مورد زمین خواری به متراژ 2 هزار و 420 متر مربع، در سال 1397 تعداد 13 مورد به متراژ هشت هزار و 995 متر مربع، در سال گذشته چهار مورد به متراژ650 متر مربع و امسال 2 مورد زمن خواری به متراژ 400 مربع مربع از دست سودجویان رفع تصرف و به دولت بازگشت.

 انتهای پیام/82031

 

 

نظر شما