شناسهٔ خبر: 42105939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد/ بودجه اردبیل از سال آینده افزایش می‌یابد

استاندار اردبیل گفت: مجوز ماده ۲۳ در خصوص اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد صادر شده و این طرح هم اکنون با توجه به ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی دارای توجیه اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز ماده ۲۳ در خصوص اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد صادر شده و با توجه به مطرح شدن عدم توجیه این اتصال در یک سال گذشته، اقدامات مطالعاتی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام گرفته و این طرح هم اکنون با توجه به ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی دارای توجیه اقتصادی است.

وی افزود: پروژه راه آهن اردبیل- میانه مهم‌ترین پروژه استان است که مشکلی در تامین اعتبار برای اجرای آن وجود ندارد که زیرسازی و احداث ایستگا‌های آن تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهدرسید و تاکنون ۲۵ کیلومتر از مسیر نیز ریل‌گذاری شده است.

استاندار اردبیل تشریح کرد: از یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سفر رئیس جمهور به استان، تاکنون حدود ۵۰ درصد به وزارت راه  ابلاغ شده و ۸۰ درصد از مبلغ ابلاغی به پیمانکاران پرداخت شده است.

 

تمامی شهرستان‌ها به راه‌آهن دسترسی خواهند داشت

بهنام‌جو تصریح کرد: راه آهن اردبیل- میانه از خلخال و کوثر عبور می‌کند و سه شهرستان استان به راه آهن دسترسی پیدا خواهند کرد و با اجرای اتصال خط آهن اردبیل به پارس آباد، تمامی شهرستان‌های استان از مزیت دسترسی به راه آهن بهره‌مند خواهند شد.

وی در خصوص پروژه پایاب خداآفرین بیان کرد: در پنج سال اخیر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه  هزینه شده که به قیمت روز نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است و یک هزار و۴۰۰ میلیارد تومان دیگر لازم دارد تا ۴۲ هزار از اراضی دیم به اراضی آبی تبدیل شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به اردبیل، ۲۵۰ میلیارد برای آب و ۱۵۰ میلیارد برای کشاورزی علاوه بر اعتبار قبلی اختصاص یافت که حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی را پوشش خواهد داد.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت مالی دولت و عدم  امکان تامین منابع مالی برای پروژه‌های نیمه‌تمام، استان اردبیل از اجرای ماده ۲۳ مستثنی شده است و ماده ۵۶ فرصت تامین سرمایه‌ای است که جاده‌های شمال و جنوب استان نیز در آن گنجانده شده است.

 

جاده اردبیل- پارس آباد تا سه سال آینده به اتمام می‌رسد

بهنام‌جو تصریح کرد: تعریض جاده اردبیل- پارس آباد تا سه سال آینده به طور کامل اجرا می‌شود و مسیر پارس آباد- سربند نیز در آستانه انتخاب پیمانکار است.

وی اضافه کرد: در پنج سال آینده حداقل ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان چهار بانده شده و ۴۸۰ کیلومتر از راه‌ها چهار خطه می‌شود و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای جهار خطه کردن جاده سرچم اختصاص یافت که از سمت اتوبان زنجان آغاز خواهد شد و فراخوان جذب پیمانکار اعلام شده است.

استاندار اردبیل در خصوص مسکن محرومان بیان داشت: این طرح با سهمیه ۳ هزار واحدی در روستاهای استان اجرا می‌شود و برای الحاق حاشیه شهرها به آن و افزایش سهمیه استان تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی آرتا پلاست و آرتا انرژی در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، که سازمان برنامه و بودجه متعهد به تامین اعتبار زیرساخت پست برق آنان شد و در کل برای برق این دو مجموعه و کامیون‌سازی مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

افزایش بودجه اردبیل از سال آینده

بهنام‌جو بیان کرد: برای خرید آیرلس فرودگاه اردبیل ۴۵ میلیارد تومان اختصاص یافته بود که ابلاغ شد و به دلیل وجود تحریم‌ها، شرکت فرودگاه‌ها این مصوبه را از سال ۹۸ به ۹۹ انتقال داد که در حال حاضر مقدمات خرید در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش میزان اعتبارات استان با اضافه شدن اعتبارات سفر افزود: بر اساس صورتجلسه تنظیم شده در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، این میزان مبنای افزایش بودجه استان در سال آینده می‌شود.

 

رسیدن به وضعیت سفید مستلزم ادامه اقدامات پیشگیرانه است

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم انجام می‌شود و رسیدن به وضعیت سفید و تثبیت این وضعیت مستلزم ادامه اقدامات بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی افزود: تعداد ۴۳۰ بستری در پیک دوم کرونا در استان بستری بودند که در ۱۰ روز گذشته از به ۲۷۰ نفر کاهش یافته و امیدواریم تا ۲۵ روز آینده اردبیل از وضعیت قرمز بیرون بیاید.

 

استاندار اردبیل تشریح کرد: ستاد ملی کرونا مصوباتی در رابطه با برگزاری عزاداری در این ایام داشته که به اطلاع هیات‌ها رسیده و ممنوعیت حرکت دسته‌جات عزاداری، برگزاری عزاداری در فضای باز و بزرگ با تعداد محدود از جمله این مصوبات است و ماسک پایین تر از قیمت بازار و به مبلغ ۹۰۰ تومان در اختیار هیأت‌ها قرار خواهد گرفت.

بهنام‌جو گفت: شهرداری ها نیز نسبت به ضدعفونی معابر و مکان‌های عزاداری اقدام و آموزش و پرورش نیز نسبت به تامین فضای مورد نیاز از محوطه مدارس همکاری می‌کند.

-انتهای پیام/3463/666/ی

نظر شما