شناسهٔ خبر: 42065039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار کرمان:

قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا، نقطه قوتی برای کرمان است/ تفاهمنامه استانداری کرمان و قرارگاه منطقه‌ای ارتش برای مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها

استاندار کرمان گفت: قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا، نقطه قوتی برای استان کرمان به لحاظ تامین امنیت و پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها در زمان بحران منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدجواد فدائی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور عنوان کرد: متاسفیم که ادامه همکاری امیر معمارباشی را در استان کرمان نداریم، اما خوشحالیم و تبریک می‌گوییم که در جایگاه دیگری به نظام جمهوری اسلامی و مردم خدمت می‌کنند.
وی با خیر مقدم به امیر غلامعلیان که مسئولیت قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا را به عهده گرفته‌اند، تصریح کرد: قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نزاجا، نقطه قوتی برای استان کرمان به لحاظ تامین امنیت و پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها در زمان بحران منطقه است.
فدائی افزود: در جریان بحران‌ها از جمله سیل در مناطق جنوبی و شرقی استان، تجهیزات مهندسی قرارگاه به کمک ما آمدند و ترمیم و احداث سیل‌بندها را داشتیم.
استاندار کرمان به تفاهمنامه همکاری فی‌مابین استانداری کرمان و قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا اشاره داشت و گفت: طی این تفاهمنامه همکاری در راستای فعالیت‌های پیشگیرانه، مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها در مدت کوتاهی انجام خواهد شد.
فدائی ابراز داشت: با شیوع بیماری کروناویروس نیز ارتش در کنار ما بود و ضمن ایجاد بیمارستان صحرایی و تجهیز نقاهتگاه، ایستگاه های غربالگری برپا کردند و قدردان این کمک‌ها و خدمات در کنار خدمات نظامی خودشان هستیم.
استاندار کرمان حضور امیر معمارباشی در شورای تامین استان را نقطه قوت دانست و عنوان کرد: در زمان حضور امیر معمارباشی توسعه خوبی در نیروی زمینی در استان کرمان صورت گرفت.
وی افتتاح فرماندهی پشتیبانی منطقه 7 نیروی زمینی در استان کرمان را یادآور شد و اضافه کرد: استقرار تیپ ۲۲۳ واکنش سریع تصویب و برنامه‌ریزی شد و زمین مناسبی برای استقرار آن انتخاب شده است.
فدائی گفت: این توسعه باید ادامه پیدا کند و امیدواریم با حضور امیر غلامعلیان کارهای شروع شده ادامه یابند‌ و شاهد اقدامات جدید هم باشیم.
وی خاطرنشان کرد: نیاز به پشتیبانی نزدیک هوایی در منطقه کویر داریم که در اختیار استان کرمان باشد، کویر به لحاظ وسعت چهار برابر کشور لبنان است و مدیریت و تامین امنیت آن به مراتب مشکل‌تر از قبل است.
استاندار کرمان ادامه داد: با توجه به تغییر نگاه به کویر و حضور گردشگران داخلی و خارجی، محققان و پژوهشگران، کمپ‌های گردشگری کویری، لذا الان مدیریت کویر مشکل‌تر است و نیاز داریم پشتیبانی نزدیک هوایی در اختیار استان باشد تا بتواند با مصوبه شورای تامین استان عمل کند.
فدائی ابراز داشت: برای امنیت کویر نیاز به کمک پهبادهای ارتش داریم و لازم است تا تصمیم‌گیری و مدیریت آن در استان باشد تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرند، بعضا سیر طولانی در دریافت مجوزها، مشکل‌ساز می‌شود.
وی اظهار داشت: از نیازهای دیگر ما به ارتش، کمک‌رسانی امدادهای هوایی برای اطفا حریق در مراتع و جنگل‌ها به ویژه در ارتفاعات است.
محمدجواد فدایی استاندار کرمان با اهدای لوحی به امیر مهدی معمارباشی فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نزاجا از خدمات صادقانه و ارزشمند ایشان در راستای حفظ آمادگی و تقویت نیروی زمینی ارتش در استان کرمان قدردانی نمود.

گالری تصاویر

نظر شما