شناسهٔ خبر: 42020204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف ۲۵ میلیارد تومان لوازم خودرو قاچاق در تهران

تهران- ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: انواع لوازم یدکی خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد تومان از انباری در حوالی خیابان فدائیان اسلام کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ علی ولی پور گودرزی در این باره اظهار داشت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه در انباری در حوالی خیابان فدائیان اسلام مقادیری لوازم یدکی خودرو دپو شده است، بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه هویت مالک انباری شناسایی شد، اظهار داشت: با دستور قضائی در بازرسی از محل ۲۴۷ هزار عدد انواع لوازم یدکی مربوط به خودروهای سنگین و سبک فاقد مجوز گمرکی کشف و به علت حجم بالای آن این انباری پلمب شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

جاعلان میلیاردی چک های بانکی در تهران بازداشت شدند 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷ عضو باند جاعلان چک بانکی سازمان های دولتی خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر قصد وصول چک جعلی ۱۲ میلیارد تومانی را داشتند که دستگیر شدند.  

 سردار علیرضا لطفی اظهار داشت: یازدهم مردادماه سال جاری پرونده ای با موضوع جعل چک بانکی به همراه ۲ متهم از کلانتری ۱۲۴ قلهک به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳ تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: محتویات پرونده حکایت از آن داشت، یازده مرداد ماه روز دستگیری فرشاد و فریبرز هر دو ۴۰ ساله برای وصول یک فقره چک بانکی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان مربوط به یکی از "سازمان های دولتی" به بانک ملی واقع در جنوب تهران مراجعه می کنند که با توجه به مبلغ بالای چک ارائه شده از سوی مجرمان و با هوشیاری متصدی بانک که با استعلام از سازمان مربوطه مبنی بر تائیده چک فوق، اظهار داشتند ما هیچ گونه چکی صادر نکرده ایم و تمامی پرداختی ها از طریق شماره شبا انجام می گیرد و چک فوق جعلی است، بلافاصله طی تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ فرشاد و فریبرز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه هر دو متهم اظهار داشتند، ما چک را از دو تن از دوستانم که در یکی از شهرهای شمالی هستند گرفته ایم و قرار شد پس از وصول چک یک درصد از کل مبلغ را به ما پرداخت کنند که دستگیر شدیم.

وی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات متهمان بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده راهی شهرستان اعلامی شدند که با انجام به اقدامات پلیسی نوزدهم مردادماه هر دو متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه اظهار داشتند، ما چک را از دو بچه محل به نام های سامان و رامین گرفته ایم که بلافاصله طی یک اقدام ضربتی هر دو متهم دستگیر و گفتند چک را از بابک گرفته ایم.

این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت ادامه داد: کارآگاهان پس از جمع بندی اطلاعات و با انجام اقدامات کارآگاهی یافتند بابک یکی از جاعلان حرفه ای و سابقه دار است که با هماهنگی قضائی در بیست و دوم مردادماه در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده از خودرو متهم ۲ دسته چک بانکی متعلق به بانک پارسیان و مهر جعلی، کارت ملی اشخاص، مبایعه نامه خام با نقش مهر سازمان مربوطه و ابزارآلات (رایانه - پرینتر - تیغ کاتر- پاکن) کشف و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در تحقیقات مقدماتی بابک ضمن قبولی جعل چک بانکی اظهار داشت، حدود یک ماه قبل با تهیه دسته چک بانکی اشخاص و با استفاده از ابزارآلات اقدام به جعل چک بانک ملی به نام یکی از سازمان های دولتی به مبالغ ۱۲ میلیارد تومان کردم که بواسطه دوستانم که نقش "رخ" را داشتند قصد وصول چک را داشتم.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اشاره به زحمات همکارانم در بخش معاونت جعل و کلاهبرداری و اقدام به موقع کارآگاهان و دستگیری اعضای باند و کشف ادوات جرم و اعتراف صریح به بزه انتسابی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار گرفتند.

سارقان ۱ میلیارد تومانی منزلی در جنوب تهران دستگیر شدند 

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام اعضای باند ۵ نفره سارقان منزل در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهمان با همکاری یکدیگر یک میلیارد تومانی اموال منزل مال باخته را سرقت کرده بودند.  

سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" در تشریح این خبر گفت: اوایل بهمن سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۶۱ ابوذر تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، سوم بهمن ماه برای رفتن به محل کار منزل خود را در خیابان فلاح ترک کردم و ساعت ۷ بعد از ظهر پس از بازگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق تخریب درب ورودی وارد منزل شده و گاوصندوق حاوی طلاجات و دلار به ارزش یک میلیارد تومان را به سرقت برده اند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بیان داشت : با وصول پرونده کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسی محل و پایش جغرافیای محدوده وقوع جرم راهی محل سرقت شدند و متوجه شدند سارقان که تعداد آنها ۵ نفر بوده توسط یکی از همسایگان مشاهده شده اند و با استفاده از سلاح سرد پس از تهدید شاهد با انتقال گاوصندوق به داخل یک دستگاه خودوری ۴۰۵ که پلاک آن کاملا مخدوش و ناخوانا بوده از صحنه سرقت گریخته اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت : سرنخ های صحنه سرقت و یافته های کارآگاهان حاکی از آن بود یکی از بستگان مال باخته به نام وحید در سرقت نقش داشته است که برای اثبات فرضیه و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی با مقام قضائی وی بیست و هشتم تیرماه احضار که به مشارکت خود در سرقت اقرار کرد.

وی افزود: وحید گفته است که، از نگهداری طلاجات و دلار در منزل مال باخته مطلع بودم و از طرفی می دانستم در زمان سرقت مال باخته و اعضای خانواده حضور ندارند که با هماهنگی برادرم بنام حمید و سه نفر دیگر بنام های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه ای و سابقه دار ساکن در اسلامشهر هستند، سرقت از منزل مال باخته را مرتکب شده و پس از انتقال گاوصندوق به بیابان های اطراف اسلامشهر و تخریب آن پول و طلاجات را بین خودمان تقسیم کردیم.  

عزیزخانی افزود: با توجه به اعتراف متهم بلافاصله در همان روز با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان به شهرستان اسلامشهر اعزام و حمید را دستگیر و یک دستگاه خودروی ۲۰۶ تحت تصرف وی که از محل فروش اموال مسروقه خریداری شده بود نیز توقیف کردند.

وی گفت: در ادامه اقدامات پلیسی چند روزه در بیست و نهم تیرماه سه متهم متواری در شهرستان اسلامشهر شناسایی و در حالی که قصد درگیری با ماموران و فرار را داشتند با شلیک تیر هوایی و هوشیاری کارآگاهان دستگیر شدند و یک دستگاه خودروی برلیانس خریداری شده از محل فروش اموال مسروقه نیز از رسول کشف و توقیف می شود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت: شناسایی مالخران و جرائم مشابه متهمان در دستور کار قرار دارد و متهمان با دستور قضائی در اختیار این پایگاه هستند.

نظر شما