شناسهٔ خبر: 42002866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازدید معاون رییس جمهور از طرح های نوآورانه کردستان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به استان کردستان از پارک نوآوری کردستان، تیم‌های فناور و دفتر پیشخوان خدمات هوشمند شهر، مراکز شتابدهی ژین،افتتاح صنایع خلاق و گیم و انیمیشن مریوان، رونمایی از تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری، بهره برداری از ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه کردستان، شتاب دهنده ژوری مانگ (نیکرو)، محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی سنندج و محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین از سنندج، سورنا ستاری در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کردستان پارک فناوری نسبتا موفقی دارد اما نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه در شهرهای دیگر استان هم حمایت‌هایی برای پیگیری فعالیت های فناورانه زیر چتر پارک علم و فناوری انجام می شود، گفت: با تقویت زیرساخت‌های پارک علم و فناوری، حوزه اقتصاد دانش بنیان کردستان نیز تقویت می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیونی برای شرکت های فناور

ناصر شکری مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان نیز در ادامه بازدید از پروژه های پارک علم و فناوری سنندج گفت: سال گذشته ۶۰ فقره تسهیلات بانکی با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال به افراد و شرکت‌های فناور استان کردستان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق پژوهش فناوری استان‌ها می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این شرکت‌ها پرداخت کنند.

شکری سقف پرداختی کردستان به شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته را ۱۳۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این سقف پرداختی برای امسال می‌تواند افزایش یابد.

یک میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان نیز در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان، اظهار داشت: این مرکز در ساختمانی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع راه اندازی شده است.

رحمت صادقی گفت: بخش از منابع مالی مورد نیاز برای راه اندازی این مرکز حاصل حمایت های سفر قبلی معاون رئیس جمهور بوده و امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۹ شرکت در زمینه نرم افزار، خشک کن، آبگرمکن خورشیدی و ... با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این مرکز مستقر و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت ها اشتغالزایی دارند و در آینده نیز شرکت های دانش بنیان جدیدی در این مرکز استقرار می یابند.

در ادامه آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان نیز در تماس ویدویی با معاون پژوهشی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه مریوان از لحاظ گردشگری منحصر به فرد است، اظهار داشت: مریوان از لحاظ صنایع دستی در سطح بین‌المللی قرار دارد و با داشتن مرز باشماق دومین مرز ترانزیتی کشور و بازار عراق از ظرفیت‌های خوبی برای صادرات و توسعه کالاهای فناورانه برخوردار است.

فرماندار شهرستان مریوان تصریح کرد: مرکز رشد مریوان به جوانان دو شهرستان خدمات ارائه می‌دهد و مردم منطقه همواره زیر فشارهای خارجی بوده که نیاز است امکانات بیشتری در اختیارشان قرار دهیم.

وی ادامه داد: درخواست ما حمایت از مرکز رشد و توسعه شهرستان مریوان است و امیدواریم با حمایت‌های لازم مرکز رشد دارای ملک مختص به‌خود شود.

از مرکز رشد مریوان حمایت می کنیم

معاون پژوهش و فناوری رئیس جمهور نیز در ادامه با اشاره به اینکه از لحاظ بودجه ای هیچ گونه مشکلی نداریم: افزود: از مرکز رشد مریوان تا هر اندازه که فضا باشد حمایت لازم را خواهیم داشت.

بازدید از مجموعه شتاب دهنده ژوری مانگ

در ادامه این سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از مجموعه شتاب دهنده ژوری مانگ که در زمینه سرگرمی دیجیتال و VR در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج فعال است، بازدید به عمل آورد.

در این مجموعه که ۱۲ تیم در شعبات سنندج، مریوان، کامیاران و بیجار فعال است، برای ۲۴ نفر شغل ایجاد شده است.

احداث سرای نوآوری در دانشگاه آزاد کردستان ۳ میلیارد تومان نیاز دارد

جهانشیر امینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به اینکه دو میلیارد تومان برای تجاری سازی محصولات نیاز است، گفت: ۳ میلیارد تومان برای احداث سرای نوآوری در دانشگاه آزاد نیازمندیم که امیدواریم هرچه سریعتر این سرا ساخته شود.

وی افزود: ۱۲ شرکت در مرکز رشد دانشگاه آزاد در زمینه تصفیه آب، تولید بلوک های بتنی سبک و غیره درحال فعالیت هستند.

مرکز رشد سلامت از ایده های نو حمایت می کند

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این بازدید اظهار داشت: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با برخورداری از پتانسیل های بالقوه موجود در منطقه منابع انسانی فرهیخته، اثربخش و متخصص و ساختار انعطاف پذیر و کارآمد به عنوان یک مرکز رشد نمونه در منطقه در زمینه های تولید انتقال و بخش‌های تجهیزات پزشکی گیاهان دارویی کارآفرینی و توانمندسازی شرکت های کوچک و متوسط و مکانی برای دریافت و پرورش ایده و فکرهای خلاق به عنوان کانون اصلی کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در این زمینه شناخته شده است.

وی افزود: این مرکز رشد به دنبال حمایت از ایده‌های نو در قالب هسته های تحقیقاتی و واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد بهبود و ارتقاء سطح دانش فنی و واحدهای فناوری از طریق تشویق مشارکت اعضای هیئت علمی در ساختار واحدهای فناوری، تشکیل هسته های تحقیقاتی، ارائه آموزش‌های لازم، مدیریت مالی و بازاریابی به واحدهای مستقل به منظور تقویت دانش مدیریت آنها در راستای افزایش احتمال و امکان رقابت این واحدها در بازار و تقویت مداوم زیرساخت‌های لازم مرکز رشد است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما