شناسهٔ خبر: 41999520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خودرو کنترل از راه دور آتش نشانی در تهران رونمایی شد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: امروز طی مراسمی در حضور شهردار تهران، از خودرو روباتیک کنترل از راه دور سازمان آتش نشانی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

«سید جلال ملکی» عصر شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این خودرو در زمانی که حجم آتش زیاد است به محل حادثه اعزام می‌شود و نسبت به مهار آتش اقدام می‌کند.

وی افزود: این خودرو دارای ۶ چرخ و یک مانیتور کنترل از راه دور است و امکان قابلیت فشاندن ۳ هزار لیتر آب و کف در دقیقه را دارد.

ملکی ادامه داد: این خودرو کامل ساخت داخل است و در حوادث بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم امروز، همچنین از پهپاد شناسایی محل اصلی آتش سوزی رونمایی شد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران، این پهپاد نیز در حوادث بزرگ آتش سوزی محل اصلی حادثه را مشخص و کمک می‌کند که آتش نشانان در کمترین زمان به کانون اصلی آتش دسترسی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسمی که امروز با حضور مدیران شهرداری تهران برگزار شد از خودروهای تهویه هوا جهت تونل ها و مترو، خودروهای دستگاه تنفسی ویژه آتشنشانان که پشتیبان خودروهای عملیاتی در صحنه حریق هستند نیز  رونمایی شد.

به گفته ملکی، همچنین ایستگاه ۱۳۲ سازمان آتش نشانی که در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای یک هزار و ۲۱۷ متر مربع احداث شده‌است نیز به صورت ویدیو کنفرانس توسط شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

هم‌اکنون پنج هزار پرسنل در  ۱۳۰ مرکز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی پایتخت خدمت می‌کنند.

نظر شما