شناسهٔ خبر: 41984400 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

پرسپولیس‌ در پرونده کالدرون به CAS اعتراض کرد

باشگاه پرسپولیس برای پرونده کالدرون اعتراض خود را در دادگاه عالی ورزش به ثبت رساند. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام امیر علی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه، لوایح مربوط به استیناف‌خواهی باشگاه پرسپولیس نسبت به آرای کمیته تعیین وضعیت فیفا در پرونده‌های گابریل کالدرون و دو دستیار وی، اینیگو و خواکین چهارشنبه شب برای دادگاه عالی ورزش ارسال شد. همچنین هزینه‌های ثبت مربوط به لوایح نیز پرداخت گردید.

کرایف سرمربی شنزن چین شد

سرمربی هلندی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال شنزن چین معرفی شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از ساکرنت، بعد از برکناری روبرتو دونادونی از هدایت تیم فوتبال شنزن، مسوولان این باشگاه چینی خیلی سریع یوردی کرایف، پسر یوهان کرایف اسطوره فقید هلندی را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کردند.
کرایف که سابقه بازی در تیم‌هایی نظیر بارسلونا و منچستریونایتد را دارد یکی از افرادی است که پیرو سبک فوتبالی پدرش است ولی تجارب موفقیت آمیزی در زمینه مربیگری نداشته و اکنون باید دید می‌تواند به وضعیت شنزن در جدول رده‌بندی لیگ فوتبال چین سرو سامان ببخشد یا خیر. رقابت‌های لیگ فوتبال چین چند هفته است بعد از کنترل شیوع ویروس کرونا در این کشورش از سر گرفته شده است.

سیمئونه و ناگلزمن درگیر شدند؟

به نظر می‌رسد سرمربی اتلتیکومادرید و لایپزیگ بین دو نیمه درگیری لفظی داشتند.
به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، دیدار اتلتیکومادرید و لایپزیگ تقابل دو سرمربی متفاوت بود که هر دو یک هدف داشتند و آن هم پیروزی به هر قیمتی بود که در نهایت یولیان ناگلزمن توانست بر دیگو پابلو سیمئونه غلبه کند و تیمش ۲ بر یک پیروز شود. بر اساس ادعای بیلد درگیری لفظی میان دو سرمربی در تونل ورزشگاه اتفاق افتاد.
ناگلزمن در مصاحبه با اسکای اسپورت به این موضوع اشاره کرد. زمانی که دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن می رفتند این اتفاق رخ داد. سرمربی لایپزیگ گفت: همه چیز بین ما خوب بود به جز بین دو نیمه. آنجا نشان داد که یک برنده است و می خواهد همیشه پیروز شود.
سرمربی جوان آلمانی در پایان اظهار کرد: نمی توانم جزئیات را بگویم اما فکر می کنم دوربین آنجا بود. حرکت غیرورزشی؟ من کاری را که او کرد انجام نمی دهم. 

به فینال صعود می‌کنیم

مهاجم برزیلی پاری سن ژرمن تاکید کرد که این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از elsport، پاری سن ژرمن با درخشش نیمار توانست آتالانتا را در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد و به جمع چهار تیم راه پیدا کند.
نیمار در این بازی درخشید و باوجود  آنکه گل نزد اما به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
او بعد از بازی گفت: اصلا این احساس را نداشتم که حذف می شویم. اطمینان داشتم که خوشحال زمین را ترک می کنیم. به محض اینکه گرم کردن را آغاز کردیم به صعود فکر کردیم. هیچ تیمی از نظر ذهنی بر ما برتری ندارد. نیمار ادامه داد: اکنون دیگر باید این بازی را فراموش کرد و به بازی پیش رو فکر کرد. ما یک خانواده هستیم و غیر ممکن است که تا زمانی که چنین تفکری را داریم حذف شویم. او در پایان گفت: شب خوبی را تجربه کردیم. آتالانتا شگفتی ساز فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بود. آنها بسیار جنگنده و پرتلاش بودند اما ما وظیفه خود را به خوبی انجام دادیم. شکی ندارم که به فینال راه پیدا می کنیم.

نحسی یک چهارم نهایی برای اتلتیکو مادرید

اتلتیکومادرید سه سال پیاپی است که نمی‌تواند فراتر از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برود. به گزارش ایسنا و به نقل از آس، اتلتیکومادرید پنج‌شنبه شب در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با شکست ۲ بر یک مقابل لایپزیگ از صعود به نیمه نهایی بازماند تا برای سومین سال پیاپی نتواند از این مرحله گذر کند. روخی بلانکو نه در فصل ۱۹- ۲۰۱۸ (حذف در یک هشتم نهایی) و نه در فصل ۱۸-۲۰۱۷ (حذف در مرحله گروهی و قهرمانی در لیگ اروپا) توانست در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد. 
پیش از این صعود به نیمه نهایی به یک عادت برای تیم دیگو پابلو سیمئونه تبدیل شده بود. از فصل ۱۴-۲۰۱۳ تا ۱۷-۲۰۱۶ اتلتیکو سه بار توانست در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد و تنها در فصل ۱۵-۲۰۱۴ ناکام ماند که رئال مادرید اجازه نداد فراتر از آن برود. قرمز و سفیدپوشان در این مدت دو بار به فینال رسیدند و در یک فصل دیگر راهی نیمه نهایی شدند. با این حال پس از سال ۲۰۱۷ هرگز این اتفاق تکرار نشد.
اتلتیکو در فصل ۱۸-۲۰۱۷ از صعود به یک هشتم نهایی بازماند و تیم‌های چلسی و رم از مرحله گروهی صعود کردند. یک سال بعد هت تریک کریستیانو رونالدو اجازه نداد روخی بلانکو به یک چهارم نهایی صعود کند. این در حالی بود که در بازی رفت با دو گل پیروز شده بود. از ۱۰ باری که اتلتیکو در یک چهارم نهایی حضور داشته است با احتساب شکست دیشب چهار بار در این مرحله حذف شده است. پنج‌شنبه شب برابر لایپزیگ، ۱۵-۲۰۱۴ توسط رئال مادرید، ۹۷-۱۹۹۶ مقابل آژاکس، و در ۷۸-۱۹۷۷ برابر بروخه مغلوب شد. در مقابل شش بار از این مرحله عبور کرد و به سه فینال رسید (۲۰۱۶، ۲۰۱۴ و ۱۹۷۴) که در هر سه بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. سه بار هم به نیمه نهایی فصل‌های ۵۹-۱۹۵۸ و ۱۷-۲۰۱۶ (حذف توسط رئال مادرید) و ۷۱-۱۹۷۰ (حذف مقابل آژاکس) صعود کرد.


بارسلونا، تنها سنگر اسپانیا در لیگ قهرمانان


بارسلونا تنها نماینده اسپانیا در این فصل لیگ قهرمانان اروپا است که می‌تواند به نیمه نهایی صعود کند. به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، والنسیا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یک شکست سنگین برابر آتالانتا از این رقابت‌ها حذف شد. سپس رئال مادرید با قبول دو شکست مقابل منچسترسیتی از این رقابت‌ها کنار رفت و پنج‌شنبه شب اتلتیکومادرید، یکی از شانس‌های قهرمانی مقابل لایپزیگ حذف شد تا نتواند به نیمه نهایی صعود کند. 
پس از خداحافظی این سه تیم نوبت بارسلونا است که امشب (جمعه) برابر بایرن مونیخ قرار می‌گیرد. اکنون آبی اناری‌ها تنها نماینده لالیگا در لیگ قهرمانان هستند و تنها برای رسیدن به هدف خود تلاش نخواهند کرد. اگر بارسا امشب پیروز نشود لالیگا در میان چهار تیم برتر نماینده‌ای نخواهد داشت. 
آخرین بار در فصل ۰۷-۲۰۰۶ چنین اتفاقی رخ داد. در آن سال تیم‌های بارسلونا، رئال مادرید، والنسیا و اوساسونا در لیگ قهرمانان حضور داشتند. تقریبا همه آن‌ها مطابق انتظار ظاهر نشدند. اوساسونا حتی به مرحله گروهی صعود نکرد و در پلی اف مغلوب هامبورگ شد. از طرفی رئال مادرید و بارسلونا در یک هشتم نهایی به ترتیب برابر لیورپول و بایرن مونیخ حذف شدند. 
والنسیا بهترین نتیجه را در میان تیم‌های اسپانیایی کسب کرد. با این حال از صعود به نیمه نهایی بازماند و نتوانست حریف چلسی ژوزه مورینیو شود. پس از آن اسپانیا حداقل یک نماینده را در نیمه نهایی داشته است. اکنون مانند فصل گذشته بارسا تلاش خواهد کرد که اسپانیایی‌ها را نجات دهد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما