شناسهٔ خبر: 41970087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون:

اجازه تحریف هویت اسلامی را ندهیم/ دشمنی با اسلام جز با وحدت امت اسلامی نابود نمی‌شود

رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: نباید اجازه دهیم هویت اسلامی تحریف شده و به چیزی تبدیل شود که دشمن می‌خواهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین شب گذشته در اولین همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون افغانستان که در حرم مطهر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر امت اسلامی، سلام بر مقاومت اسلامی، این سخنرانی کوتاه من در مورد شهادت و شهدا است.

رهبر نهضت اسلامی بحرین با بیان اینکه اسلام یکپارچه است، ادامه داد: هرگونه تجاوز به دین تجاوز به همه امت و همه مسلمانان است، تجاوز به بخشی از منطقه اسلام دشمنی با همه اسلام بوده، وجود این افراد برای وجود ملت لازم است.

وی اضافه کرد: البته قدرت بعضی از افراد به معنای قدرت تمام امت نیست، اما عزت یک عده برای تمام امت است و تحقیر آن برای همه این امت است.

آیت‌الله شیخ قاسم با تاکید بر اینکه مسلمانان باید برای پاسخگویی در مقابل ظلم به یکدیگر پیشی گرفته و آیت باید بین همه مسلمانان اتفاق بیافتد، گفت: دغدغه و منافع افراد مسایل امت است.

رهبر نهضت اسلامی بحرین با اشاره به اینکه امنیت سرزمین و مرزهای امت و نمادهای امت مسائل مهمی برای همه مسلمانان است، اضافه کرد: هر کس در دفاع از آنان برخیزد، حقیقتا از خود دفاع کرده و پاداشی عظیم در نزد خداوند دارد، این تنها کمک برادر مسلمان نیست، بلکه همانند یاری کردن همه مسلمانان بوده، یعنی به همه مسلمانان کمک کرده است.

وی تصریح کرد: امت اسلامی افغانستان، پاکستان، مصر، ایران، عمانی‌ها و عربستانی‌ها کشورهای اسلامی هستند و همه مسلمانان فرزندان این امت هستند، باید برای دفاع آن برخیزند و همه آنها در برابر مسایل امت مسؤول‌ هستند.

آیت‌الله شیخ قاسم با اشاره به اینکه دشمن خارجی با یکی از کشورهای مسلمان مقدسات را مورد هجوم قرار داده، خاطرنشان کرد: باید به دشمنی او پاسخ داده شود، چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشورهای مسلمان باشد.

شیخ عیسی قاسم افزود: نباید اجازه دهیم هویت اسلامی تحریف شده و به چیزی تبدیل شود که دشمن می‌خواهد؛ خداوند اجر و پاداشی عظیم به صابران و مجاهدان این امت بدهد؛ انسان‌هایی که جان دیگران را بر جان خود ترجیح می‌دهند و از جان خود می‌گذرند. کسانی که برای سلامت دین و حفظ اسلام تلاش می‌کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین بیان کرد: مسلمانان باید مقابل طاغوت بایستند و در برابر دست‌های پشت پرده‌ای که آنها را اذیت می‌کند، مقاومت کنند و این مقاومت باید بر اساس اخلاق و اصول صحیح اسلامی باشد.

وی متذکر شد: باید در برابر سیاسیون حامل فکر دشمن بایستیم. همچنین، باید برای کسانی که در دل حکومت تشویش به همراهی با دشمن می‌کنند بایستیم. امروزه جریان‌های جدیدی برای نابودی مقدسات تشکیل می‌شود.

آیت‌الله شیخ قاسم با تاکید بر اینکه برای همین تمام فرزندان امت از جمله زن و مرد باید در مقابل آن بایستند و آنگاه همه باید به سمت شهادت حرکت کنند و شجاعت خود را در مقابل برنامه‌ریزی‌های دشمن نشان دهند، یادآور شد: آنها نباید اجازه دهند هویت ما تحریف شود.

رهبر نهضت اسلامی بحرین ادامه داد: خداوند اجری عظیم به صابران و مجاهدان این این امت بدهد، انسان‌هایی که جان بقیه را به خود ترجیح می‌دهند، کسانی که برای حفظ و سلامت اسلام تلاش می‌کنند و اجازه نمی‌دهند عزت و کرامت امت گرفته شود، فداکارانی که فداکاری کرده و شکست نخوردند کسانی که با مشکل مالی مجاهدت کردند، خداوند به اینها جزای خیر دهد که برای نجات امت تلاش و ایستادگی کردند.

وی افزود: اما کسانی که در یاوری طاغوت می‌جنگند و آلت دست شیطان هستند وحشی‌گری کرده و به ظلم دست زدند و میان نیکان افرادی را مورد هدف قرار دادند.

آیت‌الله شیخ قاسم  با بیان اینکه در این روزها شاهد دشمنی‌هایی با امت اسلامی هستیم که بی‌سابقه بوده است، اضافه کرد: این خطر و دشمنی امروز جز با وحدت امت از بین نمی‌رود، امت اسلام در این ایام شاهد دشمنی‌های پایدار و طولانی‌ بوده است، برای همین برای پاسخگویی به این دشمنی ورزیده شده و آمادگی زیادی در مقابل حوادث ناگهانی دارد، آنها با قوت در مقابل تجاوزکنندگان می‌ایستند.

وی گفت:‌ امت اسلامی ما امروز به دنبال تمدن حداکثری و برای همه مردم و آماده برقراری قانون‌های الهی است. ضمنا امت اسلامی آموخته با منافقان درون خود چگونه مبارزه کند و مسلمانان زیادی که برای زنده شدن امر خداوند در زمین تلاش کنند، برای پیروزی بر دشمن و نابودی آنها تلاش می‌کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین تصریح کرد: امت اسلامی هیچ‌گاه از حق خود کوتاه نمی‌آید و باید در نهایت آمادگی باشد تا در مقابل دشمنی‌ها بایستند و در مقابل سریع‌ترین اتفاق‌ها آماده باشد. امتی که هوای نفس را هوای خود قرار ندهد و نپذیرد ظالمان بر او حکومت کنند و به قدرت آماده باشد، توانا باشد و همیشه آماده باشد شکست نمی‌خورد، امت باید همه روزهایش از حیث آمادگی نظم و هماهنگی مانند جنگ باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما