شناسهٔ خبر: 41962686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف بیش از 55 میلیاردی کالای قاچاق درگچساران/ کاهش 100درصدی نزاع دسته جمعی

فرمانده انتظامی گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 55 میلیارد و 954 میلیون و 842 هزار و 500 ریال کالای قاچاق در شهرستان کشف وضبط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سرهنگ سید محمد موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 476 کیلوگرم انواع مواد مخدر  در گچساران کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به  اینکه مواد مخدر مکشوفه شامل تریاک، هروئین، شیشه و حشیش بوده است، گفت: کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 97درصد افزایش داشته است.

 متلاشی هشت باند توزیع و تهیه مواد مخدر

 فرمانده انتظامی گچساران  با بیان اینکه امسال تعداد446 نفر مصرف کننده، توزیع کننده و قاچاقی  موادمخدر در گچساران دستگیر شده است، ابراز کرد: امسال دستگیری معتادان نسبت به سال گذشته 23درصد افزایش داشته است.

 موسوی با اشاره به اینکه امسال 8باند توزیع و تهیه مواد مخدر منهدم شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 100درصدی داشته است، عنوان کرد:  در این زمینه 21 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گچساران  داده شد.

 کشفیات بیش از 55 میلیاردی کالای قاچاق

 وی در ادامه به کشفیات کالای قاچاق اشاره و اذعان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 55 میلیارد و 954 میلیون و 842 هزار و 500 ریال کالای قاچاق  در شهرستان کشف وضبط شد.

فرماند انتظامی گچساران ابراز کرد: در این زمینه 107 دستگاه خودرو  توقیف  و به پارکینگ انتقال داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52درصد افزایش داشته است.

موسوی با بیان اینکه  امسال تعداد 217 متخلف در زمینه قاچاق کالا دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شده اند، ابراز کرد:  دستگیری قاچاقچیان کالا در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 21درصد افزایش  داشته است.

 وی خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های قاچاق کشف شده شامل انواع گوشی تلفن همراه، وسایل صوتی و تصویری، نوشیدنی ها، پوشاک  لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد خوراکی بوده است.

فرمانده انتظامی گچساران  با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد هفت هزار و 505 تماس تلفنی با نیروی انتظامی تماس حاصل شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است، اذعان کرد: 80درصد این ماموریت‌ها عملیاتی شد.

موسوی ادامه داد: امسال 137 نفر سارق منازل و خودرو در شهرستان دستگیر شدند.

 کاهش نزاع دسته جمعی در چند سال اخیر

 وی با اشاره به اینکه از سال 1395تاکنون نزاع دسته جمعی و فردی در شهرستان کاهش داشته است، افزود امسال نزاع دسته جمعی 14درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 کاهش تصادفات درون و برون شهری

فرمانده انتظامی گچساران به تصادف درون و برون شهری اشاره و خاطرنشان کرد: امسال تصادفات درون شهری 40درصد نسبت به سال گذشته کاهش اما فوتی‌های ناشی از تصادفات در درون شهری 100درصد افزایش  داشته است.

 موسوی ادامه داد: امسال تصادفات برون شهری 58درصد کاهش که منجر به کاهش فوتی 71درصدی شده است.

 کاهش 100درصدی جرائم خشن

 وی ابراز کرد: جرائم خشن  و سرقت به عنف در شهرستان 100درصدکاهش یافته است.

موسوی خاطرنشان کرد:در حال حاضر 70فقره پرونده مربوط به جرائم فضای مجازی و هتک حرمت تشکیل شده است.

 انتهای پیام/82031

نظر شما