شناسهٔ خبر: 41959896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعمال محدودیت در شکل برگزاری عزاداری اردبیل حفظ سلامت مردم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: هدف از اعمال محدودیت در شکل برگزاری عزاداری در استان اردبیل حفظ سلامت مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز رزمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: هدف از اعمال محدودیت در شکل و مکان‌های برگزاری عزاداری در ماه محرم استان اردبیل حفظ سلامت مردم است.

او تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان حاد است و برای کنترل این بیماری باید از اجتماعات پرهیز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: عزاداری اردبیل که در سال‌های گذشته با حضور دستجات محلات ششگانه در بازار انجام می‌گرفت، امسال به این شیوه برگزار نخواهد شد.

ندایی اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا مخالف برگزاری عزاداری محرم نبوده و مردم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و با تعداد اندک می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.

او گفت: دستگاه‌های دولتی، نهاد‌ها و مداحان نیز بر نحوه عزاداری و نظارت بر پروتکل‌ها مسئولیت دارند و باید از هر گونه اجتماع که موجب سرایت ویروس می‌شود، جلوگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به ویژگی خاص برخی روستا‌ها و شهرستان‌های استان در برگزاری مراسم عزاداری به صورت چند صد و یا هزار نفری خواستار ممانعت از برپایی چنین تجمعات برای جلوگیری از شیوع کرونا شد.

ندایی با اشاره به تغییر شیوه نذورات امسال از همشهریان خواست نذورات خود را به صورت نقدی و یا کالا‌های معیشتی در قالب کمک مومنانه در اختیار نیازمندان بگذارند.

انتهای پیام/ح

نظر شما