شناسهٔ خبر: 41956017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حذف کنترل‌های بارداری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ ممنوع

کنترل‌های بارداری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ باید جدی گرفته شود و حذف آن ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد  ، پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیآت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  گفت: کنترل‌های بارداری به ویژه بررسی غربالگری و مواردی که از نظر وضعیت سلامت جنین ضروری است باید در اولویت قرار گیرد و حذف آن ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

کتانه کاظمی مراقبت و کنترل‌های دوران بارداری را در برخوارداری از بارداری خوب، جنین سالم و زنده موثر دانست و اظهار داشت: استرس و نگرانی در شرایط شیوع این بیماری برای زنان باردار می‌تواند با تضعیف سیستم ایمنی همراه باشد که برای بارداری بسیار خطرناک است و همچنین زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید 

او استرس زیاد در زنان باردار را عامل خطری برای شروع درد‌های زایمانی برشمرد و عنوان کرد: استرس می‌تواند زمینه درد‌های زایمانی کاذب و حتی واقعی را فراهم آورد، بنابراین بهتر است زنان باردار در منزل بمانند و استرسی برای ابتلا به این بیماری نداشته باشند.

این پزشک متخصص گفت :  رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای زنان باردار که جزو گروه پرخطر محسوب می‌شوند، لازم و ضروری است.

او افزود : زنان باردار به منظور حفظ سلامت خود و جنین باید به طور جدی از رفتن به بیرون از منزل خودداری کرده و برای رفت و آمد‌های ضروری، رعایت پروتکل‌ها را در اولویت قرار دهند و به طور حتم ماسک بزنند.

انتهای پیام/ه 

نظر شما