شناسهٔ خبر: 41955967 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درخشش نیمار و ثبت رکورد بیشترین دریبل در یک مسابقه در لیگ قهرمانان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ستاره برزیلی پاری سن ژرمن نقش مهمی در صعود دراماتیک تیمش مقابل آتالانتا داشت.
به گزارش آریا، سه سال قبل بود که مالکان باشگاه پاری سن ژرمن دست به جیب شده و با پرداخت 222 میلیون یورو به بارسلونا، نیمار را به خدمت گرفتند و هدف اصلی آنها برای چنین قمار بزرگی موفقیت در لیگ قهرمانان بود. در دو سال اول نیمار معمولا در بدترین مقطع دچار مصدومیت شده و حساس ترین بازی های پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان را از دست می داد، اما به نظر می رسد امسال اوضاع متفاوت است.
نیمار در دیدار مقابل دورتموند در دو بازی رفت و برگشت فوق العاده ظاهر شد و امشب نیز نمایش فردی درخشانی داشت تا بهترین بازیکن میدان لقب گیرد. نیمار که پاس گل اول تیمش برابر آتالانتا را ارسال کرد و روی گل دوم تیمش هم تاثیر گذار بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، اما جایزه اش را به اریک ماکسیم چوپوموتینگ داد
نیمار رکورد دریبل در یک مسابقه در لیگ قهرمانان را شکست. در لیگ قهرمانان خاویر زانتی برابر دیناموکیف در سال 2003،  لیونل مسی مقابل منچستریونایتد در سال 2008 و نیمار برابر آتالانتا در بازی امشب همگی با 16 دریبل رکورددار هستند. به نظر می رسد بالاخره زمان درخشش نیمار در لیگ قهرمانان فرا رسیده و ادامه این روند می تواند پاری سن ژرمن را برای اولین بار به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند. آرزویی که بدون داشتن ستاره ای مانند نیمار امکان پذیر نیست.
ستاره برزیلی که یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیمش در دیدار حساس مقابل آتالانتا بود، در پایان مسابقه تندیس بهترین بازیکن میدان را از اسپانسر یوفا دریافت کرد اما تصمیم گرفت این جایزه را به اریک ماکسیم چوپوموتینگ مرد کامرونی تیمش تقدیم کند که گل پیروزی‌بخش پاریسی‌ها را به ثمر رساند. چوپوموتینگ در این مسابقه در دقیقه 79 به جای مائورو ایکاردی آرژانتینی وارد میدان شد و در دقیقه 90+2 روی پاس کیلیان امباپه از جناح چپ گل برتری تیمش را به ثمر رساند.
از طرفی مائورو ایکاردی، مهاجم آرژانتینی پاری سن ژرمن را می توان بدترین بازیکن زمین مقابل آتالانتا توصیف کرد. دیروز توماس توخل در نشست خبری قبل از دیدار مقابل آتالانتا مدعی شد این مسابقه بهترین فرصت برای مائورو ایکاردی است تا توانایی های خود را ثابت کند، اما علیرغم صعود پاریسی ها به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، مائوریتو نمایش بسیار ضعیفی در طول دقایق حضور در میدان ارائه داد.
مائورو ایکاردی در این دیدار تنها یک بار درون محوطه آتالانتا توپ را لمس کرد و همان یک بار نیز موفق به ضربه زدن به سمت دروازه حریف شد که البته ضربه او خارج از چارچوب رفت. البته مائوریتو یک بار نیز موفق به خلق موقعیت برای هم تیمی هایش شد، اما در نهایت آنقدر بد بازی کرد که در شرایطی که پاری سن ژرمن نیاز به گل داشت، توماس توخل این بازیکن را در نیمه دوم تعویض کرد. حالا پاری سن ژرمن در انتظار برنده دیدار امشب بین دو تیم اتلتیکومادرید و لایپزیش و مشحص شده حریف خود در نیمه نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود. باید دید با این عملکرد دور از انتظار، آیا توماس توخل باز هم به مائورو ایکاردی در نیمه نهایی میدان خواهد داد یا خیر.
توماس توخل، سرمربی آلمانی باشگاه پاری سن ژرمن با وجود مصدومیت، شادی دیوانه واری پس از صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت. او در این رابطه گفت: شادی پس از صعود؟ تصور کنید اگر هر دو پای من سالم بود، قادر به انجام چه کارهایی بودم! امروز دقیقا پنجاهمین سال تاسیس باشگاه ما است و ما هرگز روز تاسیس باشگاه را فراموش نخواهیم کرد. خیلی خوشحالیم که موفق به تاریخ سازی در این باشگاه شدیم. افرادی که خارج از باشگاه هستند، نمی توانند درک کنند که رسیدن به این اهداف چه قدر سخت و دشوار است، حتی اگر تیمی خوب و ترکیب بسیار فوق العاده ای را در اختیار داشته باشید، باز هم دستیابی به این اهداف سخت است. ما تلاش زیادی انجام دادیم و راهیابی به نیمه نهایی گام بزرگی برای همه ما محسوب می شود.

نظر شما