شناسهٔ خبر: 41955848 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خبرداد؛

فعال شدن ۱۰۷ واحد صنعتی راکد در استان سمنان

حسن آل‌بویه گفت: ۱۰۷ واحد صنعتی راکد استان سمان از سال ۹۶ تا پایان تیر ۹۹ به چرخه تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت : ۳۲ واحد سال ۹۶، ۳۸ واحد سال ۹۷، ۲۸ واحد سال گذشته و ۹ واحد راکد استان سمنان در سال جاری به چرخه تولید بازگشت و با وجود فشار‌های اقتصادی شدید، تعطیلی واحد‌های صنعتی شیب نزولی پیدا کرده است.

او مسایلی همچون سوء مدیریت، اختلاف شرکا و مسایل بانکی را عامل تعطیلی برخی واحد‌های تولیدی در شرکت شهرک‌های استان سمنان برشمرد و افزود: بنگاه‌های اقتصادی بدون فعالیت در شهرک‌های صنعتی به مانند خانه‌های خالی در اقتصاد کشور می‌مانند که باید نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان بیان کرد: ۹۰ درصد واحد‌های صنعتی کوچک استان سمنان در شرکت شهرک‌های صنعتی واقع شده است.

آل بویه ادامه داد: شرایط کنونی اقتصادی حتی در زمان جنگ نیز نبود، اما با مدیریت درست واحد‌های صنعتی به خصوص صنایع کوچک، شرایط تهدید‌های جدی اقتصادی مرتبط با کشور به فرصت تبدیل شد.

او افزود: ۶۱ هکتار زمین با انعقاد ۹۰ قرارداد بهار امسال در شهرک‌های صنعتی استان سمنان به متقاضیان و سرمایه گذاران واگذار شد تا در آن‌ها واحد‌های صنعتی احداث شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهارداشت: در مدت مشابه سال گذشته این امر، ۲۹ قرارداد واگذاری در هشت هکتار زمین منعقد شد که مقایسه آمار‌ها بیانگر افزایش واگذاری زمین و تعداد واحد‌های جدید در شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

آل بویه با بیان اینکه افزایش تقاضا برای شهرک‌های صنعتی نشان از توجیه‌پذیری تولید داخل دارد، تاکید کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی به سمت تولید روی آورده‌اند، زیرا تولید داخلی امروز به مراتب توجیه بهتری از واردات دارد و این همان موضوعی است که مسوولان از آن به عنوان تبدیل یک تهدید به فرصت یاد می‌کنند.

او اضافه کرد: سمنان رتبه هفتم استان‌های کشور در واگذاری زمین و انعقاد قرار داد واحد‌های جدید مستقر در شهرک‌های صنعتی را در بهار ۹۹ کسب کرد و سال گذشته رتبه استان در این شاخص، بین استان‌های کشور نهم بود.

انتهای پیام/ح

نظر شما