شناسهٔ خبر: 41949580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوچرخه‌سوار حامی منابع طبیعی از جلفا به آستارا رسید

آستارا - ایرنا - سید مسعود طباطبایی دوچرخه‌سوار جانباز و حامی منابع طبیعی که سفر خود را از جلفا آغاز کرده بود، با رسیدن به آستارا از سوی مسئولان و اعضای سمن‌های این شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز چهارشنبه در برنامه استقبال از این دوچرخه سوار در مزار شهدای گمنام این شهرستان گفت: سید مسعود طباطبایی، جانباز ۶۵ درصد است و سفر خود را روز ۱۱ مرداد از شهرستان جلفا آغاز کرده و امروز به بهانه حضور این ورزشکار در آستارا پنج اصله نهال در مزار شهدای گمنام این شهرستان کاشته شد.

وحید خاصی پور اظهار کرد: این دوچرخه سوار در نظر دارد در  سفر خود با شعارهای گرامیداشت یاد حماسه سازان تاریخی کشور، شهدای سلامت و حفاظت از منابع طبیعی یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر تا خراسان رضوی رکاب بزند.

وی بیان کرد: طباطبایی که تاکنون بیش از ۳۰ هزار کیلومتر در مناسبت ها و روزهای ارتش، خلیج فارس، جانباز، فردوسی و حماسه سوم خرداد در نقاط مختلف کشور رکاب زده است طبق برنامه روز پنجم شهریور به مشهد خواهد رسید .

مسعود طباطبایی دوچرخه سوار حامی منابع طبیعی هم به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری با سفر به شهرهای مختلف کشور ۸۵۰ اصله نهال کاشته ام اما در استان های شمالی صحنه های نامهربانی با منابع طبیعی و محیط زیست مشاهده می شود و گردشگران باید به حفظ طبیعت به عنوان موهبت الهی همت کنند.

محمد داداش زاده مسئول هیات رزمندگان اسلام آستارا نیز با بیان این که  اعضای هیات رزمندگان اسلام از درختان کاشته شده به یاد شهدای گمنام این شهرستان صیانت خواهند کرد اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی در جوار مزار شهدا باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها می شود.

 شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۱۶۷ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

نظر شما