شناسهٔ خبر: 41949197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه پلدختر ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار پلدختر گفت: تسریع در تکمیل دیوارهای حفاظتی رودخانه‌های شهرهای پلدختر و معمولان و روستای این شهرستان با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی ضروری است.

صاحب‌خبر -

حسن رضاییان روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی پلدختر اظهار داشت: شهرستان ۸۲۷ موتور تلمبه دارد که اکثر آنها متعلق به افراد کشاورزی است که بنیه مالی آنچنانی ندارند و برای پیشبرد کار خود نیاز به کمک دارد.

 وی افزود: با توجه به این که کشاورزی در سطوح کم وسعت شغل اصلی و منبع درآمد مردم منطقه است که در جریان سیل دچار آسیب جدی شدند نیاز به یاری و کمک دارند تا بتوانند حداقل گازوئیل مورد نیاز موتور تلمبه های خود را تامین کنند.

فرماندار پلدختر بیان کرد: کشاورزان آسیب دیده این شهرستان علی رغم خسارت جدی در سیل تاکنون از سوی شرکت نفت سوختی برای آنها در نظر گرفته نشده که انتظار می رود در این زمینه با آنها همکاری شود.

وی به دایک های حفاظتی شهرستان پلدختر اشاره کرد و ادامه داد: احداث دیوارهای ساحلی که موجب حفاظت مردم در برابر سیلاب ها می شود به طور قطع موجب خوشحالی مردم و رفع دغدغه آنان است که در این رابطه از سوی دولت و شهرداری‌ها کارهای صورت گرفته و اطمینان بخش بوده است.

رضاییان  یادآور شد: دیدگاه این است که با توجه به بضاعت دولت پیگیر و مصر بر تکمیل دایک های حفاظتی در شهرها و روستاهای شهرستان باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در تکمیل دایک حفاظتی شهر معمولان در راستای تامین امنیت مردم و ساکنان ساحلی در برابر سیل های احتمالی و رفع خطر از آنها زیر نظر کارشناسان با کار علمی و تخصصی تسریع  شود.

فرماندار پلدختر برکار کارشناسی و علمی در احداث دیواره حفاظتی شهر معمولان تاکید کرد و گفت: با توجه به رودخانه کشکان و وقوع سیل در فصول بارندگی در پلدختر و معمولان دور از انتظار نیست و باید احداث این دایک ها  به طور ویژه در اولویت کار قرار گیرد.

 وی بر لایروبی رودخانه کشکان تاکید کرد و افزود: با توجه به این که آب رودخانه کشکان تا ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب نیز می رسد به طور قطع ناخالصی ها و آورد زیادی در بستر رودخانه به جای می گذارد که برای جلوگیری از بحران های آینده نیاز به لایروبی دارد.

رضاییان یادآورشد: پیمانکاران باید در تکمیل پروژه ها به ویژه احداث دایک های حفاظتی کار عمرانی و کارشناسی شده و مطلوب را در دستور کار خود قرار دهند که در غیر این صورت باید پاسخگوی مردم باشیم.

وی افزود: ایستگاه‌های پمپاژ  شهرستان پلدختر نیز که در زندگی مردم توسعه منطقه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشند با پیگیری های مسئولان به ثمر بنشیند تا در اثرات آن  در زندگی مردم ساری و جاری شود.

فرماندار پلدختر بر پیگیری مطالبات مردم در زمینه آب تاکید کرد و گفت: مسئله منازل مسکونی مردم و سایر اماکن  دولتی و ساختمان نیروی انتظامی که مماس با دیواره ساحلی شهر پلدخترقرار گرفتند و خیابان ساحلی  سعی شود در جلسه آینده به صورت ریشه ای در چارچوب قانون با احقاق حقوق مردم و با توجه به نظر کارشناسان امر بر برطرف شود و تعیین تکلیف شود.

وی  افزود: دیواره های ساحلی شهر معمولان، روستای مورانی و نظیر آن به خاطر رفع خطر از منازل مسکونی حاشیه رودخانه در بارندگی های آینده تکمیل شود .

رضاییان یادآورشد: منابع آبی از آنجا که مربوط به نسل های آینده است، صیانت، حفاظت و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظر شما