شناسهٔ خبر: 41948279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

توصیه شخصیت های برجسته مذهبی برای حفظ پروتکل های بهداشتی در محرم و صفر

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سی و سومین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با حضور اعضای جلسه برگزار شد.

ناصر نبی زاده در این جلسه به وضعیت خوب استان اشاره کرد و گفت: تثبیت این شرایط و بهبود اوضاع، نیازمند رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و بالاخص استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر نیز عنوان کرد: بر اساس این دستورالعمل ، ستاد و کارگروهی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است تا مراسم عزاداری در کنار حفظ سلامت مردم برگزار شود.

نبی زاده با بیان این که کمیته اطلاع رسانی باید با اطلاع رسانی دقیق و گسترده در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری، بستر آگاهی بخشی به عموم جامعه را فرآهم کند، ادامه داد: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیز با همکاری رسانه های استان و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تولید محتوای شایسته در این خصوص اقدام نماید.

وی با تاکید بر این که دشمن به دنبال ایجاد تقابل بین سلامت و دینداری و عزاداری مردم است، خاطرنشان کرد: با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به دستورالعمل های ابلاغی در کنار حفظ پروتکل های بهداشتی ، قطعا اثرگذاری لازم را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به تشدید نظارت ها بر صنوف پرخطر  اشاره کرد و گفت: دستورالعمل های لازم برای افراد و صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند در حال تدوین است تا با کسانی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازند، برخورد شود.

نبی زاده همچنین به محتوای تولید شده در خصوص مبارزه با ویروس کرونا از اسفند ماه 98 تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: 13 هزار و 184 خبر، گزارش و متون آموزشی در 3 پایگاه خبری، 4 نشریه و یک خبرگزاری منتشر شده است که نشان دهنده تاثیر عمیق رسانه های استان بر حوزه اطلاع رسانی به جامعه می باشد.

نظر شما