شناسهٔ خبر: 41947716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

در همايش ویدئو کنفرانس معاونین سیاسی استانداري هاي سراسر كشور مطرح شد؛

عرف: تحت تأثیر بیماری کرونا نمی توان زیست سیاسی را تعطیل کرد/ بايد با استفاده از همه ظرفيت ها، اميد و آرامش را در كشور حفظ كنيم

جمال عرف معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات كشور با تاكيد بر اينكه انتخابات جزء مهمي از نظام سياسي مردم سالاری دینی در كشور است، اظهار داشت: نمی توان انتخابات را تعطیل کرد؛ بلکه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، زیست سیاسی را فعال کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ جمال عرف معاون سياسي وزير كشور و ریيس ستاد انتخابات كشور در همايش معاونین سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداري هاي سراسر كشور كه به صورت ويدئوكنفرانس در محل وزارت كشور برگزار شد، با اشاره به اين كه در سال پاياني دولت قرار داريم، گفت: در اين سال بايد گزارش عملكردي دقيق و جامع از دستاوردها و اقدامات دولت تهيه و در معرض افكار عمومي قرار داد.
معاون سياسي وزير كشور با اشاره به در پيش بودن هفته دولت گفت: هفته دولت امسال، آخرين هفته دولت برای دولت تدبير و اميد است؛ به همین منظور لازم است معاونين سياسي استانداري ها علاوه بر تنظيم و ارسال برآوردهاي دقیق و جامع فصلي به وزارت کشور، اهم اقدامات صورت گرفته طي هفت سال اخير را نیز به صورت مناسب و مفید، تنظیم و منتشر نمایند.
عرف در بخش ديگري از سخنان خود، به موضوع برگزاري دور دوم انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: بعد از صحبت ها و نشست هاي متعدد با مسئولان وزارت بهداشت، در نهايت تصميم بر برگزاري انتخابات مرحله دوم مجلس شوراي اسلامي در تاريخ 21 شهريور ماه شد. وي افزود: با وضعیت کنونی شیوع بیماری کرونا و پیش بینی های مطرح در این خصوص، طبيعي است كه بايد برنامه ريزي هاي لازم را براي حفظ سلامت مردم و البته به جريان افتادن شئونات زندگي مردم داشته باشيم.
معاون سياسي وزير كشور با تأكيد بر اين كه بايد براي اجراي اين انتخابات تمام آمادگي هاي لازم بهداشتي و درماني را داشته باشيم، گفت: مسأله تأخير در برگزاري انتخابات كه با هماهنگي شوراي نگهبان از 29 فروردين به 21 شهريور موكول شد با هدف حفظ سلامت مردم بود. وي افزود: با هماهنگي هايی كه با متوليان حوزه سلامت و ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا صورت گرفته، تلاش داريم به بهترین نحو ممکن، انتخابات دور دوم مجلس شوراي اسلامي را برگزار كنيم.
معاون سیاسی وزير كشور با اشاره به اين كه کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس در دور اول فعالیت داشتند و بالاترین میزان آرا را داشتند، در نتیجه براي مردم شناخته شده هستند؛ گفت: در بازه زماني يك هفته اي تبلیغات، كانديداها مي توانند در بستر فضاي مجازي، برنامه ها و ديدگاه هايشان را با مردم حوزه انتخابیه خود به اشتراك گذارند.
رییس ستاد انتخابات كشور با بيان اين كه به خاطر حفظ سلامت مردم، همان بازه زماني 10 ساعت را در فرایند رأي گيري خواهيم داشت، گفت: تمديد زمان اخذ رأی انجام نخواهد شد و فرایند رأي گيري در ساعت 18 عصر پايان خواهد گرفت. عرف تصريح كرد: وزارت كشور در نظر دارد جلسه اي در هفته اول شهريور ماه در سالن پيامبر اعظم(ص) با رییس ستاد انتخابات استان، فرماندار حوزه انتخابيه و نامزدهاي حاضر جهت تبيين دقیق رعايت پروتكل هاي بهداشتي برگزار كند. 
عرف با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید سعید قربان در خصوص دو جریان تحریف و تحریم گفت: امروز كشور با دو مسأله تحريم هاي ظالمانه و تحريف دستاوردها مواجه است. وی در این باره اظهار داشت: همان طور که معظم له نیز تأکید کردند، اگر جريان تحريف شكست بخورد و اميد و نشاط در جامعه زنده شود، قطعاً تحريم ها هم شكست خواهد خورد.

گالری تصاویر

برچسب‌ها:

نظر شما