شناسهٔ خبر: 41941393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوستانی دیگر در منطقه ۷ تهران به بهره‌برداری رسید

تهران- ایرنا- بوستان دیگری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۷ که سرانه فضای سبز آن 4.61 متر است، به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

شهردار منطقه ۷ تهران روز چهارشنبه با اشاره به تملک این بوستان در محله کم‌برخوردار نظام‌آباد از محل عوارض کمیسیون ماده۷، گفت: احداث این بوستان به دنبال تاکید ویژه شهردار تهران مبنی بر افزایش سرانه فضای سبز در محلات کم‌برخوردار با تملک قطعه زمینی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و آزادسازی متصرفان آن در دستور کار قرارگرفت.
«سمیه حاجوی» با تاکید بر اینکه زمین این بوستان از محل جرائم قطع اشجار خریداری شد، بیان کرد: با تملک و تبدیل پلاک‌های موجود به بوستان، فضای ناامن و بی‌دفاع شهری این محل بعد از ٢٥ سال از بین رفت و به محیطی امن برای بهره‌مندی شهروندان تبدیل شد.
به گفته وی مراحل ساخت بوستان در خیابان «بخشی‌فرد» از دی سال گذشته با حمایت معاون خدمات شهری شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و پارک‌ها و با استفاده از ایده‌های نوین معماری از سوی سازمان نوسازی شهرداری تهران آغاز شد و در نهایت در مرداد سال ٩٩ به بهره‌برداری رسید.

تامین کسری سرانه های خدماتی اولویت منطقه
شهردار منطقه ۷ تهران با بیان این که اولویت مهم مدیریت شهری تامین کسری سرانه‌های خدماتی است، گفت: محله نظام‌آباد دارای کمترین سرانه فضای سبز در منطقه است و از این حیث اولویت را بر شناسایی باغ‌ها و تملک آن گذاشتیم.

به گفته وی این بوستان که دارای فضای قرائت‌خانه‌ای است، با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، کمیسیون ماده ۷ و سایر مسئولان به بهره‌برداری رسید.

منطقه ۷ تهران دارای ۱۶ محله است و از شمال با مناطق ۳ و ۴، از شرق با منطقه ۸، از غرب با منطقه ۶ و از قسمت جنوبی با مناطق ۱۲ و ۱۳ همسایه است.  

نظر شما