شناسهٔ خبر: 41940809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دولت باید از رهبر معظم انقلاب اذن بگیرد

متفکر آزاد درباره سرنوشت وزارت صمت پس از عدم رای نمایندگان به مدرس خیابانی گفت: سرپرست اجازه اداره وزارتخانه را صرفا با اذن رهبر معظم انقلاب خواهد داشت و طبق قانون در انتهای سه ماه امکان اداره وزارتخانه با سرپرست وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از عدم رأی نمایندگان به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صمت اظهار کرد: با توجه به اهمیت این وزارتخانه توقع داشتیم که دولت از همه فرصت سه ماهه‌اش برای معرفی وزیر پیشنهادی استفاده و او را زودتر به مجلس معرفی کند.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: امروز در برنامه رأی اعتماد مخالفان، موافقان و آقای مدرس خیابانی صحبت کردند و در آخر وزیر پیشنهادی مورد اعتماد قرار نگرفت.

عضو هیئت رئیسه بیان کرد: دولت زمانی برای معرفی وزیر پیشنهادی ندارد و باید هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند.

متفکرآزاد گفت: سرپرست اجازه اداره وزارتخانه را صرفا با اذن رهبر معظم انقلاب خواهد داشت و طبق قانون در انتهای سه ماه امکان اداره وزارتخانه با سرپرست وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر دولت نصف به علاوه یک از تعداد وزیرانش به هر دلیلی از کار برکنار شوند، دولت از حد نصاب قانونی ساقط می‌شود و باید برای رأی اعتماد کل کابینه‌اش دوباره به مجلس بیاید، در این خصوص دولت تنها دو فرصت دارد.

 

نظر شما