شناسهٔ خبر: 41935149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

نتانیاهو با اقدامات خود همه اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاستهای بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که نخست وزیر این رژیم با اقدامات خود تمامی اسرائیلی ها را تهدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل درخصوص تلاش های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام در شرایط کنونی هشدار داد.

وی گفت: ما از نتانیاهو انتظار داریم که اسرائیل را در صدر اولویتهای خود قرار دهد. ما کابینه ائتلافی تشکیل دادیم تا مانع از برگزاری انتخاباتی دیگر شویم و بهای سنگینی را هم برای آن پرداختیم و به هیچ وجه به دنبال انتخاباتی دیگر نیستیم و تهدید به برگزاری انتخابات زودهنگام، یعنی تهدید همه اسرائیلی‌ها.

اشکنازی افزود: تصمیم به برگزاری انتخابات جدید در سایه وضعیت کنونی کرونا و بحران اقتصادی، همچون یک اقدام تروریستی و غیرمسئولانه است و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مانع چنین چیزی شویم و اگر نتانیاهو به توافق تشکیل دولت ائتلافی پایبند باشد، خبری از انتخابات جدید نخواهد بود.

اختلافات بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم هر لحظه عمیق تر می شود. دو طرف بر سر مسائل زیادی از جمله طرح الحاق کرانه باختری و تصویب بودجه دولت با هم اختلاف نظر دارند.

نتانیاهو بر خلاف توافق شکل گرفته برای تشکیل کابینه ائتلافی اصرار دارد که بودجه کابینه باید یکساله بسته شود حال آنکه گانتز تاکید دارد بودجه طبق توافقات انجام شده باید به مدت ۲ سال به تصویب برسد.

اختلافات دو طرف تا جایی عمیق شده که جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه گذشته لغو شد، زیرا دو طرف بر سر برنامه های این جلسه با هم به توافق نرسیدند.

نظر شما