شناسهٔ خبر: 41934477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کامالا هريس معاون اول جو بايدن شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کامالا هریس را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه سی ان بی سی اعلام کرد جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری کامالا هریس را به عنوان معاون اول خود معرفی کرد.
کامالا هریس یکی از کاندیدا‌های دور مقدماتی رقابت‌های درون حزبی حزب دموکرات بود که در این مرحله از دور رقابت‌ها کنار کشید. هریس که اصالتا هندی-جامائیکایی است، از سال 2017 به عنوان سناتور از ایالت کالیفرنیا مشغول به کار بوده است.
آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: بایدن با برگزیدن نخستین زن سیاه پوست برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری و اذعان به نقش حیاتی که رای دهندگاه سیاه پوست در تلاش‌های وی برای شکست دادن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایفا می‌کنند، اقدامی تاریخی انجام داد.
بایدن با انتخاب هریس، رقیب سابق خود را در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات که با سختی‌های بی نظیر کارزاری ملی آشناست، برای معاونت می‌پذیرد.
هریس 55 ساله همچنین یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های حزب دموکرات است که پس از پایان فعالیت‌های انتخاباتی خود برای راهیابی به کاخ سفید، به سرعت به یکی از گزینه‌های اصلی برای برعهده گرفتن معاونت بایدن تبدیل شد. هریس در بحبوحه یک بحران ملی بی سابقه در آمریکا، به بایدن در انتخابات سال 2020 می‌پیوندد.
بایدن که هشت سال معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا بود، ماه‌ها را صرف بررسی انتخاب معاون خود کرده بود. وی ماه مارس وعده داد یک زن را به عنوان معاون خود انتخاب خواهد کرد. یک زن هرگز رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور در آمریکا نبوده است.
بایدن در صورتی که انتخاب شود، ماه ژانویه زمانی که سوگند یاد می‌کند، 78 سال خواهد داشت. بدین ترتیب، وی پیرترین فردی خواهد بود که سکان ریاست جمهوری را در آمریکا برعهده می‌گیرد.
هریس در اوکلند Oakland به دنیا آمده و پدرش جامائیکایی و مادرش هندی است.

نظر شما