شناسهٔ خبر: 41931182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

آمریکا پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی خود را اصلاح کرد/ واکنش تخت روانچی

برخی گزارشها حاکی از آن است که آمریکا در پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی خود علیه ایران اصلاحاتی اعمال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگار خود سازمان ملل گزارش داد که واشنگتن در پیش‌نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران اصلاحاتی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار رویترز، آمریکا در این پیش‌نویس به زبان ساده از اعضای شورای امنیت خواسته است که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد، تمدید کنند.

از دیگر اصلاحات اعمال شده در این پیش نویس قطعنامه می توان به تقلیل آن از ۳۵ پاراگراف به ۲ یا ۴ پاراگراف؛ حذف تحریم مقام های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ عدم تمدید تحریمها برای مدت نامعلوم و در عوض، تمدید این تحریمها تا زمان اتخاذ تصمیم مقتضی دیگر از سوی شورای امنیت؛ و همچنین حذف بندی که خواستار بازرسی از کشتی های حامل کالاهای ایرانی می شود.

افزون بر این، آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته است که تا ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه (به وقت محلی) نظر خود را درباره این پیش‌نویس قطعنامه ارائه دهند.

تخت روانچی: آمریکا مجبور به عقب‌نشینی شد / پیش نویس جدید هم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا پس از مخالفت اعضای شورای امنیت، مجبور به عقب نشینی از پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران شد.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا پس از مخالفت اعضای شورای امنیت، مجبور به عقب نشینی از پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران شد.

مجید تخت روانچی در توییتی نوشت: آمریکا پس از مخالفت اعضای شورای امنیت، مجبور به عقب نشینی از پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران شد و امروز (به وقت آمریکا) نسخه دیگری را ارائه داد- که آن هم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. پیش نویس جدید در ماهیت و هدف مشابه پیش نویس قبلی است. به طور حتم شورا این پیش نویس را هم دوباره رد خواهد کرد.

نظر شما