شناسهٔ خبر: 41929232 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


رقابت داغ لیگ برتری‌ها در انتها و بالای جدول

هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی دوشنبه شب با برگزاری 5 بازی به پایان رسید که نتایج به دست آمده، حساسیت بازی‌ها در دو هفته پایانی را بیشتر کرد. در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز، بازی ماشین سازی و پارس جنوبی 1-1 به پایان رسید تا هومن افاضلی موفق به پیروزی بر تیم یک ماه پیش خود نشود. با این حال هر دو تیم همچنان در خطر سقوط هستند. دیدار فولاد - سایپا و شاهین – تراکتور با تساوی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب فولاد و تراکتور هر دو 47 امتیازی شدند تا پشت سر استقلال 49 امتیازی قرار بگیرند و سایپا و شاهین هم به دنبال بقا باشند. با این حال دو تیم قعرنشین دیگر، بردهای حساسی به دست آوردند. پیکان 1-0 صنعت نفت آبادان را برد و گل گهر هم با کامبکی جالب در حالی که 2-1 از نفت مسجد سلیمان عقب بود، این تیم را در شهرش با دبل بهنام برزای 3-2 شکست داد تا رقابت در پایین جدول بسیار داغ شود.

صعود اینتر و منچستر به جمع 4 تیم پایانی لیگ اروپا

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ اروپا دوشنبه شب با برگزاری 2 بازی آغاز شد و اینترمیلان در ورزشگاه دوسلدورف مقابل بایرلورکوزن آلمان صف‌آرایی کرد و با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. در این بازی بارلا 15، لوکاکو 21 برای اینترمیلان گلزنی کردند و تک گل لورکوزن توسط هاورتز دقیقه 25 زده شد. در دیگر بازی منچستر یونایتد در دیدار مقابل کپنهاگن دانمارک به سختی و پس از 120 دقیقه به پیروزی یک بر صفر رسید و راهی نیمه نهایی لیگ اروپا شد. بازی در وقت‌های معمول با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. تک گل این بازی بر اثر خطای پنالتی بر روی مارسیال در دقیقه 94 توسط برونو فرناندز از روی نقطه پنالتی زده شد. همچنین چهارشنبه شب تیم‌های آتالانتا و پاری سن ژرمن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

مقدماتی جام جهانی باز هم به تعویق می‌افتد؟

رسانه‌های عربی دیروز از احتمال دوباره تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 خبر داده بودند. چرا که فیفا طبق این گزارش‌ها 2 پیشنهاد به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است. پیشنهاد اول تعویق دوباره بازی‌های انتخابی جام جهانی بود و پیشنهاد دوم برگزاری بازی‌ها در موعد تعیین شده(مهر و آبان) به صورت متمرکز است. اما ایاد بنیان، سرپرست موقت فدراسیون عراق در مصاحبه با رسانه‌های این کشور اشاره مستقیم به تعویق مسابقات انتخابی به سال 2021 داشت و گفت: «منتظر صدور حکم فیفا به تعویق مسابقات انتخابی جام جهانی به سال 2021 هستیم و خود را آماده کردیم.» این در حالی است که طبق زمانبندی اعلامی شاگردان اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی 2022 در 17 مهر با هنگ‌کنگ، 22 مهر با کامبوج، 22 آبان با بحرین و 27 آبان با عراق دیدار می‌کنند.

ورود قوه قضائیه به پرونده ویلموتس

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره ورود این نهاد به پرونده فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بیان کرد: «قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده ورود کرده‌اند. اشکالات زیادی در این قرارداد وجود دارد. این انتخاب بدون تأیید کمیته فنی انجام شد و فدراسیون فوتبال از نظر مبلغ قرارداد و چگونگی پرداخت، در ۶۳ روز حضور سرمربی سابق تیم ملی در ایران، متحمل هزینه سنگینی شده است. اشکالات و ایرادات بررسی شده و بزودی تصمیم لازم گرفته خواهد شد.»

نظر شما