شناسهٔ خبر: 41918582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رژیم اسرائیل|بالن‌های آتش‌زایی که خواب از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است

در دوره اخیر بالن‌های آتش‌زایی که فلسطینیان در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه٬ به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین پرتاب می‌کنند٬ بلای جان اشغالگران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم٬ از چند روز گذشته که بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان بلای جان صهیونیست‌ها شده٬ رسانه‌های صهیونیستی نیز بر این موضوع متمرکز شده‌اند.

در همین راستا روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشت که از دیروز در چندین منطقه در «کیسوفیم» در ساعات اولیه صبح آتش‌سوزی‌هایی در جنگل «باری» رخ داد که حدود 400 دونم از مساحت آن آتش گرفت. این آتش سوزی با وجود اینکه تلفاتی نداشت٬ شهرک‌نشینان را بسیار نگران و خشمگین کرده است.

این روزنامه عبری زبان به نقل از مسئولان صهیونیست در مرز نوار غزه و سدیروت اعلام کرد که بالون‌ های آتش‌زا و انفجاری مدت زیادی است که بلای جان شهرک‌نشینان اسرائیلی شده و بهای سنگینی را از این بابت می‌پردازند.

به گفته مسئولان صهیونیست اسرائیلی‌ها مدت هاست که زیر تهدید بمب و بالن‌های آتش‌زا و آتش‌سوزی‌هایی که همچنان ادامه دارد زندگی می‌کنند؛ درحالی که در بحران بهداشتی و اقتصادی به سر می‌برند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در ادامه نوشت که این بالن های آتش‌زا مانند موشک عمل و امنیت اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کنند٬ از مقامات می‌خواهیم تا اختلافات را کنار گذاشته و امنیت را برای ده‌ها هزار اسرائیلی در مررزهای غزه فراهم کنند.

در پی پرتاب بالن‌های آتش‌زا به اراضی اشغالی توسط فلسطینیان نوار غزه، مقامات صهیونیست دیروز دوشنبه اعلام کردند گذرگاه غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است گذرگاه کرم ابوسالم واقع در جنوب نوار غزه بسته خواهد شد.

در بیانیه وزارت جنگ اسرائیل آمده است این تصمیم در پی حملات ادامه‌دار با بالن‌های آتش‌زا گرفته شده است.

استفاده از بالن‌های انفجاری و آتش‌زا توسط فلسطینیان برای نخستین‌بار در سال 2018 مشاهده شد. در پی این حملات تا کنون چندین هزار مورد آتش‌سوزی در زمین‌های زراعی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین صورت گرفته است.

در همین رابطه یک خبرنگار کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که ارتش رژیم اشغالگر با ارسال نامه ای به حماس به سران این جنبش درباره ادامه روند پرتاب بالن های آتش زا که تاکنون خسارت های فراوانی را برای اشغالی نشینان به همراه داشته، هشدار داده است.

طی روزها و هفته های گذشته ، بسیاری از اراضی مجاور شهرک های صهیونیست نشین در پی پرتاب بالن های آتش زای فلسطینی به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما